onsdag 23 maj 2012

Ett inlägg som jag hoppas läses av hotels.se

Gngngngngggggg! Jag orkar inte mer. Jag tror att jag har tillbringat cirka två timmar inalles med att ringa, vänta i telefonkö samt mejla med hotels.se eller hotels.com eller hur de nu vill ha det. Det är så sjukt frustrerande att jag tror att jag tuppar av en stund.

I ren affekt publicerar jag här mitt senast skickade mejl. Nu orkar jag inte göra något mer. Men jag hoppas att de har folk som jobbar med att kolla vad som sägs om dem på sociala medier så att de skärper sig. Och obs: det är ett jättelångt mejl. Så börja inte läsa om ni inte är extra intresserade av konsumentärenden eller liknande.

Hej!

Världens tjatigaste kund här.

Men allvarligt. Jag bokade ett hotell hos er vilket visade sig inte vara ett hotell utan snarare en skumraskrörelse eller någons hem. Vi blev inte insläppta, fick ett jättekonstigt bemötande, det var blod i badrummet och någon hade rökt inne, det kändes som någons lägenhet mer än ett hotellrum, det fanns ingen reception, de krävde oss på mer pengar än vad som stod i bokningen (från er). Bokningsnummer för den vistelsen är: 723539

Jag kontaktade er per mejl (den 19 mars) och fick svar en månad senare (den 16 april), från André Gabrielsson, där ni beklagade det som hänt och lovade mig 300 kronor som kompensation inom några dagar.

Jag fick dock aldrig någon kompensation och i går (den 22 maj) ringde jag er och frågade om det var något på gång. Jag ska nämligen boka ett nytt rum och då hade det varit fint att kunna använda rabatten.

Då, i går, fick jag prata med en Camilla som först bad mig mejla på nytt. Jag påpekade att jag inte hade lust att vänta i en månad till på nytt svar, vilket hon förstod, varpå jag i stället fick vänta i tjugo minuter i telefonen medan hon kollade upp vad man kunde göra i stället. Fick sedan beskedet att min kompensation glömts av och att jag skulle få den, helt säkert, samma dag. 

Fine. Fick mejl från André Gabrielsson samma kväll om att kompensationen ökat till 500 kronor och att den skulle komma när som helst.

Senare samma kväll fick jag ett mejl med texten: 
Hej Hotels Credits!
Angående resplan 17675986884
Det är med nöje jag kan bekräfta att du har tilldelats
 70 USD Hotels.com-poäng som du kan använda vid nästa Hotels.com-bokning. Din kupongkod är: .

Ja, precis så stod det. Min kupongkod är [en röd punkt].

Mot alla odds så funkar inte den röda pricken i ert bokningssystem. Det är inte en giltig kod.

Jag ringde således på nytt, i dag, och fick vet av Evelina hos er att jag måste mejla. 

Jag förklarade igen att jag inte vill vänta i en månad på svar och att jag började tröttna på det här. Evelina kollade då med sin chef och lovade att jag skulle få ersättning inom en halvtimme, så att jag kan göra min nya bokning med min kompensation som rabatt.

Mycket riktigt kommer det ett nytt mejl. Igen från André Gabrielsson. Med följande text:

Hej Maria,
Din rabattkod är "GWC 54V 4ZTD".
Med Vänlig Hälsning
André Gabrielsson
Reklamationsavdelningen
kundtjanst@hotels.com

Det är bara det att koden FUNKAR INTE. Jag får följande meddelande när jag ska använda den: Currency is invalid for this coupon

Nu är jag sjukt trött på det här. Det handlar verkligen inte om pengarna längre, utan det är en principsak. Jag är inte arg på André, Camilla eller Evelina, som bara försöker göra sina jobb. Men jag är arg på stora företag som Hotels som bedriver så dålig kundvård (bara en sak som att man får vänta i en månad på svar på mejlen). Jag HATAR när storföretag gör det så krångligt för kunder att komma i kontakt med rätt personer eller få det de har rätt till. Jag tror att storföretag ofta gör så för att folk inte ska palla klaga eller kräva kompensation. Och det är så jävla lömskt. 

Jag klarar mig utan de 300 eller 500 kronorna från er. Men jag vill att ni ska veta, om det nu rör någon som läser det här, att det här är skitdåligt och att den bad will ni skapar (hos en stamkund, mind you) kommer att ge er dålig karma. 

Så det så.

/Maria



5 kommentarer:

  1. Jag dör. Hoppas verkligen de läser det och skärper sig. Jag ska aldrig boka via hostels.se i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ALDRIG mer boka via dem!
    Sjuuukt äckligt och dåligt!

    SvaraRadera
  3. Hej Maria,

    Du kan dels gå till allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få ditt ersättningsanspråk prövat: http://www.arn.se

    Dels kan du anmäla dem till Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/omkonsumentverket/KO/Sa-gor-du-en-anmalan/?WT.ac=Om+Kov-int/KO-biträde/Anmälan

    :).

    SvaraRadera
  4. Hoppas fler läser ditt inlägg och tänker efter en extra gång innan de ska boka ngt genom dem.
    Usch för sådana oseriösa företag!!

    SvaraRadera
  5. Du kommer få svar - om en månad eller så..,

    SvaraRadera