söndag 13 maj 2012

Bossa och maten.

Den här förmiddagen har mest bestått av saker i käften. Här kommer tre ögonblick från morgonen:

Först frukost. Den här filmen illustrerar hur lite vikt jag och Nils lagt vid bordsskicksdelen av uppfostran. Men vad fan, så länge hon är snäll väl? 


Här är jag och Bossa ute och handlar bagels till brunchen som äger rum om en timme. Vi skulle ha gått till Slottsskogen och matat fåglar också, men Bossa blev så trött så det gick inte. Enda sättet att få henne att ens stå ut med att sitta i vagnen var genom att ge henne en kexpåse. 


Här äter hon lunch. Det var på håret att det gick. Hade nog helst somnat i ketchupen. 

Nu ska jag förbereda brunchen. Den kommer att bestå av:

Pannkakor med glass och lönnsirap, äggröra, bakade bönor, bacon, bagels med cream cheese/grönsaker/serranoskinka, färskpressad juice, chokladmjölk, kaffe samt melon och kiwi. Jag älskar att bjuda folk på brunch.





5 kommentarer:

  1. Jag vill bli bjuden på brunch nu.

    SvaraRadera
  2. Haha filmen! Slafs slafs! Påminner lite om han som äter tomater och kött i sagan om ringen?

    SvaraRadera
  3. hahaha, "...du har lite apelsin kvar..i hakklappen..". Ja jo

    SvaraRadera
  4. Olga - jag visste inte vilken scen du menade, så jag googlade och antar att det är den här: http://www.youtube.com/watch?v=TwrK0jqabDw

    Riktigt likt, ju!

    SvaraRadera
  5. Haha ja fast där hade de äcklat till den lite. :D
    Och han är sur men Bossen är ju glad!

    SvaraRadera