tisdag 17 april 2012

Tiden och vad den gör. Eller vad jag gör. Trött jag är.

Min dag:

06:15 - gå upp, duscha, äta, göra sig fin, ta på sig någon trasa, läsa DN, spela Rumble.
07:45 - väcka Bossa (ja, hon sover superlänge nuförtin)och gosa in sig i morgonbebissvetten och säga hej då.
07:55 - cykla till jobbet.
08:05 - jobba.
18:00 - komma hem, äta lite av Bossas efterlämnade middag, leka/duplo/rita/saga och natta Bossa.
19:15 - gå till gymmet, handla på väg därifrån.
20:15 - komma hem, duscha.
20:38 - skriva det här.

Och här är vi nu. Nu börjar den tid på dygnet då jag inte behöver tänka på någon annan än mig själv (gymemt räknas inte för det är tråkigt).

Ibland tänker jag på hur det var före Bossa. Eller före Bossa och Nils och yrkeslivet. När man var en "gla student". Jag tänker på sakerna jag kunde göra med min tid då. Som:

- önska att den (tiden) gick fortare.
- läsa en bok jag inte direkt gillade.
- gå på dejt med någon tråkig.
- kolla på tv-serier som inte gav någon känsla alls mest.
- fika jättejättelänge, fast jag inte ens gillade det.

Nu är det mer så här att jag tänker att jag har drygt en och en halv timme (för sedan måste jag gå och lägga mig) på mig att göra jättesupervärdefulla och självförverkligande saker och gud förbjude om det råkar smyga sig in något ovärt där.

Okej, min plan ser ut så här:

- eggs on toast med ost.
- minst ett, max två avsnitt av Biggest Loser i ett litet fönster på dattan samtidigt som jag läser ikapp mig på bloggar (läste inte en enda i går!!!) på ett annat fönster.
- Rumble.

Ett, två, tre - härliga kvällen börjar NU.

3 kommentarer:

  1. Oj vad sent du jobbar. Jag är lite osugen på att jobba mer just för att kul att hinna träffa ungen 1 h om dagen?!?!

    SvaraRadera
  2. Det blev lite extra sent i dag. Men visst hade det varit skönt att jobba lite mindre cirka alltid.

    SvaraRadera
  3. Aha okej. Tänkte att det var en vanlig dag. :)

    SvaraRadera