söndag 22 april 2012

Om att kolla teve när man springer.

Som bekant har jag börjat titta på teve när jag springer löpband. Och inte bara på apparaterna som hänger på gymmet, som man ju inte hör, utan på min telefon med hörlurar.

Jag har fått en del frågor om hur detta går till och jag förstår att man undrar. När jag först hörde talas om detta fantastiska var jag ytterst skeptisk till att telefonen skulle stanna kvar på bandet. Men det går! Jag lägger den helt enkelt på löpbandets skärm, eller vad man kallar det, där alla siffror är. Det finns (i alla fall på löpbanden på mitt gym) två kanter som funkar som stöd och en av kanterna är bättre än den andra. Prova.

Vidare så tror jag att man nästan måste ha ett skal på mobilen/iphonen. Mitt tips här är att köpa ett i silikon eller gummi eller åtminstone med lite struktur på. Jag köpte ett för cirka 80 kronor på Clas Ohlson och det funkar utmärkt. Tidigare hade jag ett hårt skal och då skumpade telefonen en del och några gånger slet den sig. Men med det här i silikon ligger den stilla. (Obs: man får akta sig för att hamna för långt bak på bandet, för då kanske den åker iväg för att hörlurarsladden drar tag i den. Men det är ju bara common sense.)

I övrigt så hittar jag mina program i svt play-appen. Hittills har jag kollat på The Wire, Portlandia, Äkta människor och olika talkshows. Skavlan är bra när jag vill bli arg och explosiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar