söndag 22 april 2012

Linns elva.

Nu tänkte jag svara på Linns elva frågor. Sedan är det väl tänkt att jag ska skicka utmaningen vidare, men jag vet inte riktigt hur det ska gå till nu när alla har gjort den redan.

Anywho:


1) Vad gjorde du året efter gymnasiet?
Jobbade två jobb på sommaren för att ha råd att flytta till London med Liselott. Flyttade dit och hann jobba i en bar och på Amazons lager i Slough innan jag efter ynka två månader flyttade hem pga saknade min kille. Flyttade hem, slutade vara ihop med den killen, bodde kvar ett halvår till hos mina föräldrar i Kristinehamn och jobbade som bartender och lärarvikarie och tog körkort. Sedan var nog året slut. Då flyttade jag hemifrån.

2) Vad gör du för nåt när ingen annan ser och som du skulle för döden förneka om nån påstod att du gjorde det?
Det finns nog ingenting som jag gör som jag skulle för döden förneka, tror jag. Inga spännande Dextergömmor hos mig int.

3) Har du nån person du ser upp till samt varför? (Ja, det är bara en fråga.)
Jag ser upp till flera. Men för att ta en så säger jag min vän Ylva. Hon är så otroligt fin och har så genomtänkta tankar om allt och jag önskar att jag hade mer av den inställning till livet som hon har.

4) Låtsas att du är din bästa kompis och beskriv dig själv. (Okej, mer av ett kommando, men I likez to bestämma.)
"Hej, jag heter Liselott och jag är den mest rastlösa du träffat. Det måste hända nya saker hela tiden och då menar jag inte nya saker som nya teveserier eller kläder. Jag menar nya saker som bostäder och jobb. Livsförändrande saker. Det måste röra på sig! Dessutom är jag den mest lojala vän du stött på. Jag ställer alltid upp på mina kompisar och jag är väldigt bra på att lyssna och komma med tips om du är bekymrad. Och så är jag genuint jättesnäll. Och inte så bra på att laga mat. Ibland blir allt rosa när jag försöker och en gång gjorde jag min egen chipsdipp på lökpulver och vaniljyoghurt. Och en gång bakade jag äppelpaj fast med salt i stället för socker i smeten."

5) Vilken skulle vara din death row-dinner?
Ost.

6) Vad är ditt bästa minne?
Sommaren 2009 då jag och Nils gifte oss i Vegas och åkte på roadtrip till Portland och Seattle. Jävlar sicken resa det var.

7) När känner du dig som duktigast?
När jag har tränat.

8) Har du nånsin tänkt snuskiga tankar om nån du hamnat bredvid på tåg/buss/flyg?
Jamen det har väl alla?

9) Du ska vara på en öde ö utan underhållning i en månad, hur många dagar hinner gå innan du börjar spela rollspel med dig själv?
En halv.

10) Om du fick bestämma en sak som alla världens människor var tvungna att lyda, vad skulle det vara?
Behandla andra som du vill bli behandlad själv.

11) Om du fick välja; ett egen bibliotek eller en egen privat Beyonce-ö?
Ön!

1 kommentar:

  1. Den där Linn är väldigt bra på att hitta på frågor. Bra frågor ger bra svar.

    SvaraRadera