tisdag 24 april 2012

Girls.

Jag vet inte när det var, men Hanna Fahl (som jag har lite svårt för efter hennes osakliga text om Jenny Strömstedts  intervjuskillz) skrev en sådan inihelvete lockande och pockande krönika om nya HBO-serien Girls.

Jag har nu sett piloten och kan skriva under på att det här kan vara en av de bästa skildringarna av livet mellan 20-30 (ja, för white middle class New Yorkie quinns då) som gjorts. Och detta efter bara piloten! Nu ska jag kolla på avsnitt två och det heter "Vagina Panic".

Bara en sådan sak.

5 kommentarer:

  1. Jag läste det också och blev sjuk sugen på att se!! Men var hittar du avsnitten?

    SvaraRadera
  2. Äsch, jag gågglar och har mig.

    SvaraRadera
  3. Vi såg första avsnittet på din inrådan: lovande! Skön stämning, smart och intressanta karaktärer, särskilt Hannah

    SvaraRadera
  4. Åh, måste se. Blev dock mkt nyfiken på Strömstedts intervjuskills. Hon är väl okej? Jag jämför förvisso med Tilde de Paula som tycks ha fått sin journalistutbildning i ett cornflakespaket å tänker då att Strömstedt är kalas. Hon var ju även grym i På spåret.

    SvaraRadera
  5. Johan - bra att jag inte vilseledde er!

    Motvalls - precis, hon ÄR bra. Hanna F skrev en krönika som hackade på henne och det var en massa hittepå.

    SvaraRadera