onsdag 4 april 2012

Förmiddagen i bilder.

Jag väckte Bossa vid åtta och satte henne med gröten (som hon äter litegrann av) medan jag förberedde ägg och smörgås (som hon äter mer av).

Jag läste DN medan vi åt "gottedelen" av frukosten tillsammans och när jag kom till den här sidan blev Bossa helt tokig och pekade och ropade "MAMMA, MAMMA!". Är jag och Annika Lantz samma/lika?

Andra saker hon säger nu är: "Min mamma!" och "mamma och pappa och Bossa, JAAA" eller "hej då då" eller "en gång till" eller "alla bajsar" (min favorit) eller "titta bebis, JAAA!" och liknande. Så himla snackig.

Efter frukosten lyssnade vi på musik och dansade i Bossas rum.

Sedan gick vi till ICA i Majorna och handlade. Här har Bossa fått en ask med russin.

På väg hem stannade vi vid en lekplats och åkte rutschkana.

Väl hemma blev det bokläsning med napp + snutte och sedan välling + sova. Bossa har nu sovit i en dryg halvtimme och jag är snart färdig med det som syns på bilden (kaffe/pannkakor/Biggest Loser). Det är makeover-vecka i Biggest Loser och fricking Michelle Obama engagerar sig i deltagarna. (Alltså fricking som i att det är stort att hon är med, inget annat, jag gillar henne störtmycket.) De får åka till Vita huset och träffa henne och allt. Knäppt.

2 kommentarer:

  1. Haha! Alla bajsar! Åh så GULLIG. Och så oerhört STOR. Alltså bilden med rutiga skjortan i hennes rum?! STOOOR!

    SvaraRadera
  2. Hon är så himla stor nu. Jag fick ett nyhetsbrev från någon barnsajt om att "nu är ditt barn ett och ett halvt år" och då stod det att många slutar se på ungen som en bebis nu och jag är böjd att hålla med. Hej då bebisliv, hej småbarnsliv.

    SvaraRadera