tisdag 10 april 2012

Folk gör ju sådant här hela tiden och vissa har till och med hus och trädgård samtidigt. Hur gör folk? Alltså på riktigt. Hur?

Wow, det här med att vara ny på jobb och därför gå runt och vara lite orolig mest hela tiden och inte kunna sova riktigt på nätterna och bli superdupertrött och helst vilja stupa i soffan/sängen/badkaret klockan 17:15 när man/hen kommer hem... Det rimmar jätteilla med det goda moderskapet det. Och även med viljan bakom det goda moderskapet. Jag vill ju verkligen nyttja dagens få Bossatimmar så mycket det bara och leka och dansa och allt det där. Men. Så. Himla. Trött.

Andra saker den här tröttheten rimmar illa med:

* Att vårda sin relation.
* Att ringa tillbaka till släkt och familj.
* Att ta hand om sina vänner.
* Att sköta sin personliga hygien.

Närå.

Men jag är väl inte så rolig nu. Vi nöjer oss så.

6 kommentarer:

  1. Gud jag förstår det. Du kommer inte vara ny på jobbet föralltid, dock!

    SvaraRadera
  2. Min bror säger att det tar 100 dagar att komma in i ett jobb. Ungefär som med bebis!

    SvaraRadera
  3. Ja du måste ge det lite tid och inte sätta sån press på dig själv (hört det förut?). Snart kommer det kännas som du jobbat där jämt. Jag tror heller inte att så många föräldrar leker o dansar med sina barn dagligen (alls)... tyvärr. kram

    SvaraRadera
  4. Ja du måste ge det lite tid och inte sätta sån press på dig själv (hört det förut?). Snart kommer det kännas som du jobbat där jämt. Jag tror heller inte att så många föräldrar leker o dansar med sina barn dagligen (alls)... tyvärr. kram

    SvaraRadera
  5. Hej Maria, första gången jag kommenterar här på din fina blogg.

    Håller helt med. Är visserligen rätt gammal på mitt jobb/egna företag men fattar inte HUR folk får det att funka. Med mer än ett barn dessutom. Tror tricket är pensionerade föräldrar och barnvakter, synd bara att mina bor 30 mil härifrån.

    Men tänk på att det blir piggare Bossa-tid på helgerna. Och kanske mer värd tid när den är efterlängtad.

    Mvh
    Stina Nordqvist

    SvaraRadera
  6. Vi har inte heller far/morföräldrar i stan. Det hade varit rätt gött att ha.

    SvaraRadera