tisdag 3 april 2012

Detta påminner mig om min fysiska status.

Jag har fått två frågor som jag inte svarat på än, förresten. Här:

Zara frågar: Jag undrar hur man får motivation till att springa så mycket som du gör, hur det liksom blir kul? men det kanske det inte är...

- Mitt svar är att du har rätt i att det inte är kul. Jag har aldrig uppnått det där kuliga som vissa påstår att de känner vid löpning. Vilket kanske också är anledningen till att jag inte sprungit på över en vecka nu :/ Springer jättemycket vissa veckor för att sedan bara ... nä. Nu har jag precis bestämt mig för följande:

Måndag: springa före jobbet.
Onsdag: springa när Nils kommer från jobbet.
Helgen: minst ett löppass.
Varje kväll: plankan, situps, utfall och armhävningar.

Ovanstående schema har inget med kul att göra utan bara med att jag är så himla ... mjuk.

Limpy: Jag vet att jag är sen, men jag undrar om du tror att jorden kommer att gå under i år så som Mayaindianerna hävdar?

- Nej, det tror jag inte. Men om det händer så vore det rättvist. Lika för alla.

2 kommentarer:

  1. Tack för bra svar! Själv läser jag massa träningsbloggar för att få nånslags inspiration. Slutar väl allt som oftast med att man tror man har tränat för att man har läst att nån annan har gjort det... eh.
    Läste iallafall i en sån blogg att man inte ska göra situps om man har fått barn.
    http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/2012/03/31/varfor-ska-man-inte-gora-situps-efter-graviditet/

    SvaraRadera
  2. Det där är så läskigt! Jag fattade inte förrän i nionde månaden att magmusklerna faktiskt delar på sig UUUÄÄ tänkte jag då, men egentligen är det inte så konstigt. De måste ju ta vägen någonstans.

    SvaraRadera