lördag 28 april 2012

Dagen i fem bilder. Sista försöket.

I morse fick jag sova hur länge jag ville. Jag sov till nio. Kan ha att göra med att jag kände mig krasslig i går och la mig tidigt (strax efter elva). Hur som: jag följde med Nils och Bossa på deras morgonpromenad och den gick till Slottsskogen. Vi gungade. Och så gick vi förbi Egg & Milk och köpte plain bagels to go och gick hem och gjorde brunch (lunch för Bossa) innan både Nils och Bossa somnade. När de sov storstädade jag köket (kände mig som en hjälte), drack kaffe och kollade Biggest Loser.
Sedan gick vi till Myrorna och köpte jeans till Bossa och kollade in fontänen på Järntorget.
Och så mötte vi upp Liselott, Kurt och Liselotts brorsor (ingen av de nämnda i bild) och tog en öl på Bishops Arms.
Därefter gick vi hem och lät Bossa äta middag (laxbullar i citronsås) före kvällsbadet (med mig) och när jag kom ut från badet (jag fick ligga kvar med en bok och en öl, mm) möttes jag av den här synen. Bossa och Nils kollar på varsitt fönster på Nils dator. Tecknat i ena, fotboll i andra.
Efter det läste jag (först) och Nils (efter mig) några sagor för Bo och sedan la jag henne. Detta var för cirka en halvtimme sedan och hon har ännu inte somnat. Vi har varit inne i omgångar och vyssjat och lyssnar spänt genom babymonitorn. Hoppas hon somnat snart, för vi har bestämt att i kväll är take-away-saturday och jag är HÖNGRIG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar