onsdag 11 april 2012

Dagen i bilder.

I dag var min Bossadag och eftersom de dagarna går ut på att få henne att tycka mer om mig än om Nils så gjorde jag en buffétallrik till henne till frukost. Ägg, ostmacka, vaniljyoghurt och honungsmelon.

Det var gott.

Sedan fick hon i vanlig ordning kolla på barnkanalen medan jag drack kaffe och gjorde ditt/datt.

Sedan tänkte jag att vi skulle hitta på någonting, som till exempel att testa hennes gummistövlar i regnrusket, men hon ville bara sura i ett hörn.

Trodde jag i alla fall. Turns out att hon bara var trött och behövde sova tidigare än vanligt. Efter sömn var det annat ljud i Bossan!

Vi rensade storsängen på lakan för stundande tvätt. Det älskar Bossa. Att tryna sig i smutstvätt.

Sedan lunch. Fast hon åt typ ingenting. Sekunder efter att den här bilden togs var det slut på mjölk (även i kylskåpet) och HERRE vad arg hon blev då.

Sedan gick vi ut och luftade Tiger.

Slutdestinationen var Sjöfartsmuséet. Hade jag haft huvudet med mig och tänkt på att det är påsklov i Göteborg den här veckan kanske vi hade gjort något annat, men ... nu tänkte jag inte på det. Alltså det var så mycket folk. Bossa var helt tokig. Det här är den enda bild jag fick på henne som inte var ett suddigt streck. Hon kommer att gilla förskolan, hon. Verkade inte ens tycka att det var särskilt jobbigt att bli knuffad jättehårt av ett annat barn.

Sedan gick vi hem och tvättade lakan i tvättstugan och hängde på Bossas rum.

Nu är Nils hemma och jag ska gå och träna. Har börjat titta på Portlandia när jag kutar löpband. Det är min bästa idé hittills (på gymmet).

7 kommentarer:

  1. Hur då titta? I ajfånen?

    SvaraRadera
  2. haha skulle just fråga samma sak som olga!

    SvaraRadera
  3. Japps, i ifånen. Jag har ett lite halvsträvt eller klibbigt, eller hur man ska säga, silikonskal på den och den ligger kvar. Fantastiskt att kunna kolla på teve, som är så kul, när man gör något så tråkigt som att träna.

    SvaraRadera
  4. Men men.. sorry om jag är frågvis och dryg nu, men hur gör du för att få in torrentsfiler däri? Eller streamar du?

    SvaraRadera
  5. Anna, mengu - du är verkligen inte dryg. Det är bara att fråga!

    Jag kör på svtplay-appen. Vet inte ens om det går att få in torrentsfiler på ifånen. Är en pc-tjäj egentligen...

    SvaraRadera
  6. Ja men gud så bra! Jag kom på det sen att det kanske var så du gjorde. Det går troligen inte med torrents, det vore ju bara för bra (är också PC-tjäj). Tack! Ska anamma denna grej, så himla bra! (Men jag tänker att det blir "studsigt"?)

    SvaraRadera
  7. Det blir inte studsigt. Lovar!

    SvaraRadera