lördag 31 mars 2012

Spooners, Imma gonna miss ya.

Ja här sitter jag och är emotionell, så här dagen efter min sista dag på jobbet.

Sista arbetsdagen gick ut på att städa kring skrivbordet (hittade bland annat en burk med kakor som jag tog med till jobbet efter Bossas ettårskalas i oktober, det luktade ... skarpt), bli avtackad på tiofikat samt bestämma lunchställe (efter fyra år på jobbet vågade jag välja Subway, mmm smörgås).

Strax efter lunch cyklade jag hem och förberedde festen som blev så himla fin och kul och bra. Det åts och dracks och jag är genuint ledsen in i märgen över att jag inte ska jobba mer tillsammans med mina kollegor.

Jag tog inte så många bilder i går, men här kommer en bildkavalkad som visar vad jag fick. Jag fick SÅ HIMLA FINA GREJER i avskedpresent. Kolla här:

På avtackningsfikat på jobbet fick jag väldigt fina rosor.

Och presentkort på 1 500 (!!!) på Beyond Retro (ännu mera !!!).

Sedan, när den innersta kretsen slöt upp hos mig på kvällen, fick jag fler saker. Som en kontorsplanta till nya jobbet från Sara och Mathias. Jag har haft ett on/off-förhållande med en planta på jobbet och Sara och Mathias har fått ta hand om den när jag misskött den, men tydligen har jag nu byggt upp förtroende att få ta hand om en själv!

Lyx-kit från Bodyshop. Alltså detta och Beyond Retro ... mina kollegor känner mig så väl.

Löfte om nya Harukiboken (!!!) och massa nötkräm från Jessica.

Och kolla här: en löpsedel som påminner väldigt mycket om en av de tidningar jag har varit redaktör för. I'm lost for words.

Fast det var det här som verkligen fick mig att bryta ihop.

Alla vet att jag lätt oroar mig för saker och att jag lider av prestationsångest och yadayada. Så för att jag inte ska duka under för eventuell press på nya jobbet fick jag en ... peppbok!

Den är i fickformat så att jag kan ta med den jämt och nästan alla kollegor har skrivit i den.

Tanken är att jag ska kunna titta i den lite nu och då när jag behöver pepp.

Jag tittade lite i den i går när jag fick den.

Men jag var tvungen att stänga den ganska snabbt, för det här, mina vänner, grinar jag ihjäl mig av. Kan vara det finaste jag fått.

7 kommentarer:

  1. Tant Johanna31 mars 2012 14:57

    Åhh, det var så jag också fick tårar i ögonen av peppboken! Fin!

    SvaraRadera
  2. Så himla himla fin bok! Världens bästa present!

    SvaraRadera
  3. blev också tårögd. herregud vad fint!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk present! Och den tyder ju på att du är en fantastisk vän och kollega.

    SvaraRadera
  5. Jag kommer inte ihåg vad jag sa när jag fick boken. Fick som en blackout av all goodness. Hoppas att jag inte sa något dumt.

    SvaraRadera
  6. Åh jisses vilka fina grejer! Du måste ju vara typ bästa kollegan, vilken sorg för din gamla arbetsplats!

    SvaraRadera