måndag 19 mars 2012

Som en sådan som.

När man börjar en tanke med "jag vill vara en sådan som ..." så vet man att man inte är i fas med sin verklighet. Men i dag har jag faktiskt betett mig som en sådan som ser ut att leva på krossad frukt och mineralvatten och säkert skulle vara ljusrosa i genomskärning. Min morgonjogg föranledde ett spontant pass av utfall, situps, armhävningar och plankan före frukost och till lunch åt jag en sådan där matig sallad som har kikärter och bulgur som bas och efter jobbet var jag ute i friska luften och lekte med Bossa och nyss gjorde jag plankan, situps, utfall och armhävningar igen.

I dag är jag "en sådan som".

Det känns bra.

Det känns som att jag till och med skulle kunna vara en sådan som tillbringar kvällen med att sy ett lapptäcke. Jag vill se mig som en sådan som syr ett lapptäcke.

Det lutar dock åt Bridget Jones och dattaspel.

Man ska ju inte överdriva.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du inte gjorde en omgång sit ups och planka osv till utan faktiskt var lite som oss andra, vanliga också! Själv kollade jag Dirty Dancing... igen... men ett lapptäcke hade väl varit roligt? Ett litet, till Bossa!

    SvaraRadera
  2. Jag kanske ska våga ge mig i kast ändå. Har dock så otroligt dåligt tålamod...

    SvaraRadera