söndag 11 mars 2012

Köpenhamn, you came back to me ah.

Nu kanske min och Nils Köpenhamnstur känns som old news, men jag har inte orkat lägga upp bilder pga sjukdom och tänker bättre sent än aldrig. Så här fint var det lördag-söndag förra helgen:

Redan på tåget dit blev det en fin stund.

Så fort vi kom fram letade vi upp trevliga ställen som såg ut så här.

Och fick till och med känna på solen!

Vi gick till Nørrebro, för där hängde jag, Körven och Debbie när vi var i Köpenhamn i december och det kändes som ett kvarter som Nils också skulle tycka om.

Där finns till exempel cyklar på fasaderna.

Det här är en rackarns fin pub! Billig god öl, möjlighet att röka inomus (om man gillar sådant), utsikt över Nørrebrogade.

Och ett sådant här roligt, men skitsvårt, spel!

Jag hade mina guldigaste skor på mig.

Sedan försökte vi checka in på hotellet vi bokat och det var en jävla resa i sig (det fanns ingen reception men ett handskrivet mobilnummer på en lapp på porten där de svarade efter tio försök, de kände inte till vår bokning trots att vi fått bekräftelse via hotels.com, man kunde inte betala med kort eller få kvitto, allt var superskumt, det var blod på badrumsmattan, etc etc) och när vi väl fått ett rum firade vi med att äta pizza på rummet. Glupsk chäj här.

På kvällen träffade vi Nils gamla bandkamrat Andy och hans fru Anna och så gick vi Vesterbrogade fram och såg en bra bil på vägen.

Slutligen: anledningen till att vi åkte dit just den där lördagen. Youth Lagoon på Vega. Är det lite väl att gråta till en konsert? I så fall är jag lite väl. Jag började gråta två gånger för att det var så bra och intensivt. Första gången jag lipat på en konsert.


Så här låter han, Youth Lagoon, om ni undrar. Han är cirka 22 år och alldeles för begåvad. Verkar snäll också (baserat på det han sa mellan låtarna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar