onsdag 14 mars 2012

En jättevanlig morgon.

I dag är jag hemma med Bossa och så här såg vår supervanliga förmiddag ut:

Bossa vaknade strax efter halv åtta och efter att ha tittat ut genom fönstret en stund och sagt "hej dååå" till folk som lämnade innergården åt både hon och jag yoghurt med banan till frukost.

Sedan fick jag dricka kaffe och läsa DN medan hon pillade med ipadden (iPaddan? paddan?).

Därefter gjorde jag städ, tvätt och sådana där hushållsgrejer som att byta lakan i storsängen. Bossa hjälpte till genom att göra det bästa hon vet: slänga sig i mjuka högar.

Och så organiserade hon grejerna i bokhyllan och ställde dit lite eget.

Sedan läste vi böcker och skypade med mormor till Bossa blev skriktrött. Nu sover hon, med en och en halv flaska välling i magen (fan vad sur hon blev när första flaskan tog slut).

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig morgon! Skrattade gott när jag såg att Bossa använder grönsakskorgen från Ikea som hatt. Det gör Olle med :)

    SvaraRadera
  2. Nä? Vad roligt! Så fort hon ser den åker den upp på huvvet. Det ser så kul ut.

    SvaraRadera