torsdag 29 mars 2012

Det är "rätt varmt" i köket.

Wow, jag har precis lagat mat i fyra timmar. I morgon gör jag sista dagen på jobbet och jag har bjudit hem kollegorna på after work hos mig (Nils och Bossen är i Halmstad) och femton personer kommer och det ska bli så KUL. Samtidigt: mycket pirrig och nervös. Har tillrett råvaror jag aldrig pysslat med tidigare som till exempel räkor och sparris och man vill ju att alla ska tycka att det är gott. Men det blir nog bra. Har köpt massa bibs också, hehe.

I alla fall, det här kommer det att bjudas på:

- Västerbottenostpaj och sallad.
- Honungsglaserad kyckling.
- Potatissallad med basilikavinägrett, sparris och bacon och en utan bacon.
- Bröd med fetaostspread.
- Chips med räkröra.
- Ostbricka.
- Tomatkompott.
- Guacamole med två slags nachos.

Är det okej? Har jag gått overboard? Blir det gott? Det återstår att se.

Tant tog alla recept utom pajen från senaste Ica Buffé.

Hade tänkt städa i dag också. Men nu är klockan över tio och jag känner mer för att ... dricka ett glas vin och kolla på Biggest Loser Australia. Jag kan städa i morgon, innan gästerna kommer. Det är väl lag på att man går senast klockan 14 sista dagen på jobbet?

3 kommentarer:

  1. Åh gud va gott! Jag vill också komma!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också komma Maria! Det låter super gott!

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott det låter! Kommer garanterat bli en fin kväll. Kör du igång på nya jobbet utan ngt ledigt emellan?

    SvaraRadera