måndag 27 februari 2012

Som att fritera sina egna tacoskal.

Jag måste berätta om det finaste från i går. Jo, brunchklubben (som består av mig, Nils, Bossa, Liselott och Jocke) hade träff i går och för första gången var vi hemma hos Jocke. Jag råkar veta att han var lite orolig inför brunchen (vad ska man bjuda på och vad vill Liselott ha som är vegetarian och inte gillar ägg? till exempel) så därför är det extra gulligt att han gick in för bönorna med en helt overkligt hög ambitionsnivå.

Han visste inte att man kan köpa baked beans på burk, nämligen. I stället köpte han en påse sådana här och blötlade.

Efter elva timmars blötläggning vispade han ihop en egengjord tomatsås och voilà. Så himla fint och reaktionen när vi sa att man kan köpa sådan färdig för under en tia var ganska rolig.

Obs: det var jättegott och jag har redan börjat fundera på vad vi ska bjuda på nästa gång när vi ska vara hemma hos oss.

3 kommentarer:

  1. Fniss. Typ Birgitta i Tre Kroner?

    Mimmi: "Gör något enkelt. Gör tacos."

    SvaraRadera
  2. Det var precis vad jag tänkte!

    SvaraRadera
  3. :D

    Grat minds think alike!

    SvaraRadera