tisdag 14 februari 2012

OBS: har ingenting emot gamla människor.

Jag har både jobbat (hemifrån) och ansvarat för Bossa i dag, men det är inte det som varit tuffast. Tuffast var när Nils kom ut från sjukrummet och tittade på mina ögon och utbrast "men du ser ju ut som en gammal tant!" och sedan, som för att rädda det, "alltså inte så, men du är helt skrynklig".

Förklarande notis angående mina ögon: jag hade eksem på ögonlocken, fick kortisonsalva på recept, blev av med eksem, drabbades av svår torka samt kliande rodnad (ej utslag, men rodnad) i stället, försökte självmedicinera med olika salvor till exempel idomin, allt blev värre, såg helt misshandlad ut några dagar, gick till Apoteket och pratade med en dermatolog som gav mig litet prov av någon salva som ska "reparera huden". Nu: lite bättre, men inte bra.

Dessutom kliar och svider det som om jag hade bränt ögonlocken. Fast om jag bara slapp vara SKRYNKLIG så hade jag kunnat leva med det.

Jaja. Jag får i alla fall äta chips och godis till middag i dag. (Måste ju fylla ut skrynklorna.)

1 kommentar:

  1. Det finns bara en räddning. Ögonkräm från företaget på Jersey.
    /En vän

    SvaraRadera