torsdag 9 februari 2012

Kommer nog dock att börja sakna familjen cirka klockan 22 i kväll.

Det gör ingenting att köket ser ut så här när jag kommer hem från jobb och gym eller att det är så mycket barnvagnsgrus i lägenheten att dammet rullar fram en centimeter ovanför golvet. Jag är home alone till på söndag och det ska bli så_skönt.

Planer:

- Sova tills jag vaknar (förutom i morgon då jag ska frukostdejta Ola 7.30).
- Gå runt och pilla med lyan och städa olika saker.
- Kanske tvätta fönster.
- Rensa ut någon garderob.
- Spela dataspel och kolla tv.
- Titta serier och dricka rödvin.
- Laga min favoritmat (pannkakor till frukost och lunch, olika korvar med ost och avocado till middag).

Jag ska också hem till en kollega och äta middag i morgon kväll samt träffa Debbie på fika på lördag. Men det gör jag ju utanför hemmet.

2 kommentarer:

  1. Fan vad skönt det låter. Jag är typ aldrig själv hemma. Eller jo, det händer att jag är det 4-5 dagar i sträck i samband med påsklov, sommarlov etc men då snackar vi vardagar och jag jobbar som en idiot, typ 60-timmarsvecka, sen så går jag bara hem o käkar ett par hekto smågodis till middag vid halv 10 och sen lägger mig och går upp o går till jobbet. /Inte-alls-avis-kusin

    SvaraRadera
  2. Det ÄR skönt. Och nödvändigt! Fråga Robban om han inte kan tänka sig att dra hemifrån med töserna en helg. Till sina föräldrar eller så. Du måste få testa detta härliga med att gå runt ensam och skrota i hemmet. Kram.

    SvaraRadera