måndag 6 februari 2012

Jag säger upp mitt jobb, allt ska ut.

Anledningen till att det svajade i benen i dag var för att det blev officiellt på jöbbet mitt att jag ska sluta. Jag ska börja på ett nytt jobb. Det känns ungefär så här: gaaaaah.

Kul, läskigt, nervöst, läskigt, kul, nervöst, bra ... sa jag nervöst?

Det jag ska bli är copywriter. Jag säger "ska bli", för jag har aldrig varit det förut. Och det är ju till exempel en av anledningarna till att det känns nervöst. Men samtidigt: jag hade inte varit redaktör innan jag började på det jobbet jag är på nu och jag hade aldrig varit projektledare innan jag började på jobbet dessförinnan.

Så ... man kan väl lära sig?

Skoj är det hur som helst!

19 kommentarer:

  1. GRATTIS! GRATTIS!
    Copy ät ett av alla mina drömjobb.

    SvaraRadera
  2. Grattis! (Vad gör en copywriter?)

    SvaraRadera
  3. Tack för alla grattis!

    Olga - en copywriter skriver och sådantdärnt. Slagfärdigt, tänker jag mig.

    SvaraRadera
  4. Men ååh vad spännande! Går du till ngn av byråerna som ligger ett stenkast från nuvarande jobbet? (snokar bara liiiite ;) )

    SvaraRadera
  5. Åh, grattis!
    Vad spännande!

    SvaraRadera
  6. Så. Jävla. Coolt.
    Grattis så in i bängen!

    SvaraRadera
  7. Grattis. Kommer du att vara bra på vet ju alla vi dom läser.

    SvaraRadera
  8. Som läser skulle det stå. Hälsningar "inte copywriter"

    SvaraRadera
  9. Camilla - ett stenkast över Kopparmärra.

    SvaraRadera
  10. Men HURRA!! Du kommer bli världens bästa copy!

    SvaraRadera
  11. Men va roligt Maria! Ser fram emot att få höra om detta. Grattis och kram.

    SvaraRadera
  12. Coolt, grattis! Berätta mera sen. Har alltid undrat exakt vad en sån gör liksom.

    SvaraRadera
  13. Vad kul!!! Det är en ankdamm det dära sååå hälsa mannen min när ni ses. Funderar på om det tom är ett företag jag känner till väl om jag uttrycker mig explicit ;)

    SvaraRadera