lördag 25 februari 2012

Jag missar lika mycket som när jag blundar mig igenom valfri skräckfilm.

Okej, jag gillar Greys Anantomy, men det här med att det alltid ska slås knut på stora trumman vad gäller extremt oväntade och/eller otäcka olyckor har eventuellt gått lite för långt för mig nu.

I avsnittet jag tittar på just nu har en man fastnat med handen i en köttkvarn och nästan hela armen har passerat genom kvarnen. Medan Meredith och Torres funderar över vad de ska hitta på får man se precis hur en köttfärshand skulle kunna se ut när den kommer ut genom en kvarn och sedan får man se hur de kopplar loss armen från mannens kropp och monterar isär köttkvarnen och letar fingerdelar för att göra handpussel.

2 kommentarer:

  1. Men JA!!! Så sjukt äckligt. Twittrade just om samma. Har det blivit äckligare, eller har man (åtminstone du och jag då) blivit känsligare, eller?

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vet inte! Men okej, om jag tänker tillbaka på otäcka GA-olyckor jag minns:

    * Bomb fastnat inne i persons kropp.
    * Person fastnat i cement och dör nästan uttorkningsdöden alt. sprucken urinblåsa-döden.
    * Person lider av sjukdomen som gör att hen ser ut som ett träd (inte så mycket olycka som tillstånd, men ändå).
    * Par faller ner i ett sådant där konstigt "sink hole" mitt i stan.

    Kommer inte på några fler just nu, men jag tror faktiskt att det har blivit äckligare. I alla fall mer grafiskt.

    SvaraRadera