fredag 10 februari 2012

Helg är ingen färg, det är så man känner sig.

Det slog mig precis att jag kommer att ha sovmorgon två dagar i rad den här helgen. Dubbelsov. Herregud.

Innan Bossa kom hade jag aldrig reflekterat över något så trivialt som dubbelsov. Men nu alltså ... det är ju drömmen!

I vanliga fall delar jag och Nils på det så att vi får en sovmorgon var. Det är ju bättre än ingen alls, men samtidigt blir det så mycket press på den här enda sovmorgonen. Den måste verkligen leverera. Man vill till exempel inte vakna klockan 8 och vara kissnödig och riskera att behöva gå upp och då visa sig för en jätteglad Bossa och sedan drabbas av vredens druvor när man går tillbaka in i sovrummet efter toabesöket. Inte heller vill man vakna_av_gammal_vana vid sjurycket och sedan inte kunna somna om.

För att inte tala om kvällen som föregår veckans enda sovmorgon. Då vill man ju passa på att unnesä och sitta uppe till sent och glo på något på dattan och ta ett extra glas vin eller guförbjude till och med gå ut i verkligheten och umgåz med kompisar.

Men oftast är man (jag) ju så himla trött den kvällen, eftersom man varit uppe tidigt samma morgon, att det inte går att göra mycket mer än att somna i soffan senast midnatt med mjölkchokladen smältande på tangentbordet och vinglaset otömt.

Jamen ni vet.

I alla fall så ser jag mycket, mycket fram emot att vakna av mig själv i morgon och veta att jag får sova även dagen därpå. Jättemycket.

3 kommentarer:

  1. LÅTER UNDERBART!!!! Har nog aldrig sett fram emot helg så mycket som jag gör nuförtin, en sovmorgon och kanske även liten dagvila. Förra helgen åkte mannen iväg med Eila i flera timmar mitt på dan. *Kolla_dåliga_repriser_på_teve_å_ba_njuta_av_tystnad*

    SvaraRadera
  2. Det ÄR underbart. Nästa helg kommer mina föräldrar på besök och allt jag kan tänka på är SOVMORGON KLAPP-KLAPP-KLAPP!

    SvaraRadera
  3. Sovmorgon är guld värt!

    SvaraRadera