lördag 7 januari 2012

Världens roligaste bebis blev världens viktigaste barn.

Det har hänt en massa med Bossa sedan sist, såklart. Let me walk you through lite av det:


Hon har lärt sig ta på mössan. "Det är väl ingen större grej", kanske ni tycker, men det måste det vara. Hon gör det nämligen helahela tiden.


Hon kan stå och gå. Fast helst bara inomhus. Hon fick ett bryt cirka en sekund efter att den här bilden togs. Hon hatar ute.


Ute-hatet till trots är det alltid kul att gå. Hon lärde sig kring 14-månadersdagen efter ett förtvivlat besök på Göteborgs nya flaggskeppslekplats Plikta. Tror att hon såg hur kul de gående baren hade och tänkte NU JÄVLAR. För hon gick när vi kom hem från lekplatsen.


Ibland sportar hon verktygsbälte.


Och hennes hår har blivit superlångt.


Alltså verkligen superlångt.


Hon ÄLSKAR teve. Framför allt: Pingu och Bollibompasignaturen. Blir vansinnig när jag tycker att hon ska "sitta" lite längre bort från skärmen.


Det här är kul: hur sur hon än är formas munnen till en liten strut när man säger PUSS. Som en reflex.

Ps: Som ni ser på vissa av bilderna så instragrammar jag. Började med både Instagram och Twitter när jag slutade blogga. Heter Pingismaria på båda om någon vill säga hej. Det har dock inte ALLS varit lika mysigt som att blogga. Glad to be back.

Pps: Min wordfeud, där jag också heter Pingismaria, la av nu i dag. Kommer inte in. Så om jag har någon match på gång mitt någon som läser här så vill jag be om ursäkt för att det går M.I.A. på er.

4 kommentarer:

  1. Och vi är glada att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Jippi!!!!!!!! Välkommen tillbaka Boss+mor!!! Ni var saknade.

    SvaraRadera
  3. Underbart att du är tillbaka!!!! Har varit aptrist utan dig på internetet.

    SvaraRadera
  4. Jag kanske ska ha uppehåll oftare. De här glada utropen får mig nästan att pösa över!

    SvaraRadera