fredag 20 januari 2012

Tänker högt.

Jag har kommit på något som kan vara avgörande för mitt välmående: sluta gå och lägga mig för natten med böcker som handlar om folk som har cancer. Det slutar bara med att jag får cancer överallt och då kan jag ju inte somna.


Just nu läser jag den här och eftersom jag fick den två gånger om i julklapp (av min far och av Nils bror) så borde den vara som skriven för mig och jag borde alltså läsa ut den på stuberten. Men från och med nu: inte på kvällarna. Spelar ingen roll att jag inte har en prostata att få cancer i. Den sätter skridskor i huvudet på mig.

Annan grej som kan vara avgörande för välmåendet: att ta en lunchpromenad. I mitt_nya_liv ingår att ta med matlåda till jobbet varje dag och det gör att jag vissa dagar inte ser solen/diset.

Gud vilket blaha-inlägg.

...

Ny sak: Debbie la till "under diskbänken" som en grej vars städfrekvens man kan undra över (ang. mitt inlägg nedan). Hur ofta "ska" man sanera där? Jag skulle gissa att jag gör det ... en gång i kvartalet. Är jag lite äcklig? (Obs: om jag är det så vill jag poängtera att Nils i så fall är äckligare, för jag tror att han gör det cirka aldrig.)

1 kommentar:

  1. Har ALDRIG städat under diskbänken...

    mvh groteskt_mkt_äcklig

    SvaraRadera