onsdag 25 januari 2012

Sa du att flera oberoende bloggar testat det? GE HIT!

En halvtimme före Bossas förmiddagsläggdags hällde jag några matskedar ricinolja i håret och vispade runt. Det låter ju som en galen människas verk, men jag kan inte hjälpa det. Jag kan inte låta bli att testa huskurer_som_det_bloggas_mycket_om. Lex: aspirinmask osv. Jag tror att jag behöver en intervention faktiskt.

Hur som helst, just nu är håret vått efter tvätt, men jag återkommer såklart med rapport när det torkat. Med moroccon oil-incidenten i hyfsat färskt minne till trots har jag höga förhoppningar om detta. Men det har jag ju å andra sidan om allt.

5 kommentarer:

  1. aspirinmasken kör jag också, och gillar, men jag har funderat på hur himla bra det egentligen är för vattendragen, att tiotusentals bloggtjejjer (like myself och du) spolar ut ren aspirin rätt i avloppen? Dessutom fem åt gången? jag vet, man kissar väl ut när man äter värktabletter också men då har väl åtminstone kroppen tagit upp det mesta av de verksamma ämmena. Så, hej ännu mer övergödning av havet! Typ.

    Vad ska ricinoljan i håret göra för nytta?

    SvaraRadera
  2. Det har du helt rätt i. Har jag inte ens tänkt på. Tänk om man i framtiden kan spåra en övergödningstopp till ökat intresse för huskurer i bloggosfären?

    Ricinoljan ska stimulera hårväxt samt verka vårdande.

    SvaraRadera
  3. Olja i håret känns så... ja oljigt. Vågar inte testa sånt, tänk om det oljiga liksom sitter kvar?

    Jag tycker mitt hår och naglarna brukar växa lite extra bra när jag är duktig och kommer ihåg att ta multivitamintablett en längre period. Men det kan vara inbillning.

    SvaraRadera
  4. Asså påminn mig om "moroccon oil-incidenten"?!

    SvaraRadera
  5. Moroccon oil-incidenten handlade om att min frisyr blev som helt simmig efter att jag testat olja som inpackning. Fick tvätta det fleraflera gånger för att få ur det. Trodde att jag skulle bli så fin, men blev mest som en stor pommes frites.

    SvaraRadera