fredag 13 januari 2012

Nu är jag Engla eller så.

Jag vill blogga lite, men det är så svårt när läget är som det är.

Jag skulle kunna skriva om hur jag kom hem efter jobbet till en nydammsugen och undanplockad lägenhet med blanka ytor i köket (ett kök som för övrigt var KAOS när jag lämnade i morse) och hur jag myste med dotra som var på gott humör och i kväll upptäckte hur kul det kan vara att sitta i en låda. Jag skulle kunna skriva om hur dottern sedan somnade fint vid halv åtta-rycket och hur jag och Nils precis hann färdigt med middagen*, som var extremt god, till På spåret. Jag skulle också kunna nämna hur vi för en gångs skull kunde mäta oss med deltagarna i På spåret, kunskapsmässigt, vilket fick oss att pösa, och sedan skulle jag kunna avsluta med att berätta att jag mår så himla bra just nu. Älskar livet.

Men hur kul skulle det vara?

*Världens godaste pasta (näst efter Jamie Olivers sausage carbonara). Gör så här: låt ett par hackade vitlöksklyftor ligga med en lagom bit skuren finsalami (eller möjligen kryddig korv av bättre kvalitet) i en het panna med olivolja i någon minut. Tillsätt en mozzarellaost (i bitar, så smälter det fortare), en stor hög riven parmesan, en minimal skvätt balsamvinäger samt en burk körsbärstomater. Salta och vrid på pepparkvarnen (var inte blyg). Klart! Servera med pennepasta.

Uppdatering: det ska vara basilika i också! Glöm inte basilikan.

2 kommentarer: