fredag 27 januari 2012

Mer lista om mig, kul va?

Nämn något som gjorde dig glad igår: När jag var på jobbmöte på Volvo och fick en donut som fika och den var täckt av choklad och så bet jag i den och så var den även FYLLD MED CHOKLAD.

Vad gjorde du kl 08 i morse? Åt frukost.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Började titta på senaste säsongen av Project Runway. Blev glad över att det var (är) en allstars-säsong och sedan ledsen eftersom Tim Gunn verkar vara borta :C.

Det sista du sa högt? "Jag trodde att det här var mitt glas."

Det senaste någon sa till dig: "Haha klant."

Vad har du druckit idag? Vatten, kaffe, kaffe latte, vin.

Vad var det senaste du åt? Mjölkchoklad.

Vad var det senaste du köpte? Ett glas vin på Bee Bar.

Vad är det för färg på din ytterdörr? Ljust trä.

Vad är det för väder hos dig nu? Det är mörkt och kallt i Göteborg.

Godaste glassmaken? Polka/dulce de leche/melon.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja men det kan nog hända.

Sover du tungt? Nästan aldrig längre. Önskar att jag kunde.

Drömmer du mardrömmar? Nästan var natt. I natt drömde jag att Niotillfems pojkvän Ludvig var en riktigt arrogant översittare och att han fick mig att må dåligt hela tiden. Kanske inte räknas som mardröm, men det var jobbigt.

Favoritklädsel? Second hand-klänning med midja och vippig kjol och någon form av ärmar.

Favoritlåt just nu? "Let me in" med Snowmine.

Vad ser du om du tittar till höger? Det här:


Vad gör dig glad just nu? Att det är helg samt en hemlig grej. (nej, jag är inte gravid och jag ska ska berätta snart, måste bara marinera det.)

Vad ska du göra härnäst? Titta på Project Runway! Dricka vin!

Höger el vänsterhänt? Höger.

Humör just nu? Fredagskväll-feeling.

Favoritgodis? Tutti frutti och mjökchoklad.

Kläder just nu? Jeans och en t-shirt som Nils köpte när han var elva eller så med texten "Freedom starts here" och en bild på frihetsgudinnan. Hade den på jobbet i dag, hehe.

Sommarplaner? Trots att Linn tycker att "bara skrämmande människor har sommarplaner i januari" så måste jag erkänna att jag har det. Planer. Charter på Korfu samt förhoppningsvis både Hultsfred och Way out West.

Hur många kuddar sover du med? 2.

Morgon- eller nattmänniska? Kvälls- egentligen, men hellre natt än morgon.

Vad är viktigast för dig? Att framtiden har ett pirr i sig.

Är du kittlig? Ja jätte. Får panik.

Snarkar du? När jag är förkyld.

Stjärntecken? Tvilling.

Äckligaste insekten? Likmask.

Stökigt el välstädat? Mina kollegor would beg to differ, men jag gillar att städa samt ha det städat.

Vad längtar du mest efter just nu? Åka och storhandla i morgon, att det ska bli ljust ute samt att åka till Köpenhamn och gå på konsert första helgen i mars.

3 kommentarer:

  1. åh, mysig lista! knycker den rätt av (eller iallafall frågorna såklart!) Mjölkchoklad är RIKTIG choklad... sån där trendig, mörk är ju egentligen bara för riktigt vuxna...

    SvaraRadera
  2. Tror att både Kent och placebo kommer till Hultsfred och är RÄTT SÅ SUGEN på att åka. Men vågar jag lämna ungen? Hehe.

    SvaraRadera
  3. Nina - precis! Mörk choklad är väl helt okej, men att det skulle vara godare än mjölk-? NÄ säger jag.

    Olga - jaaa! Du vågar! Det vore så sjukt kul att få hänga med dig på Hultsfred. Även om jag såklart skulle bli väldigt blyg.

    SvaraRadera