lördag 21 januari 2012

Lördagen i bilder.

10:30 - vaknade och bytte av Nils som gick och la sig. Handlade pannkaksgrejs på Netto och lagade pannkaksfrukost.

La märke till den här nyheten på Aftonbladet-ettan. Nu var det förvisso ett tag sedan jag jobbade som journalist, men jag kan nästan ta gift på att hörnen på förstasidan av en tidning ska vara förbehållen dra-mig-baklänges-nyheter. Alltså riktiga sensationer. Med andra ord missar jag det dolda budskapet här. Kan någon hjälpa mig?

12.30 - Bossa vaknade! Hon fick en sumobrottartofs och gick direkt på pappa Nils nya telefon som hon verkligen inte får leka med.

13.00 - Bossalunch. Tycker att hon ser så himla annorlunda ut på den här bilden jämfört med de flesta andra bilder. Som att hon är nio år eller så.

13.30 - hämtade Liselott och Kurt och gick på promenad i snön. Det var hemskt.

Men också kul.

14:30 - gymmet.

16:00 - nytt försök på utomhus. Den här gången i cykelvagnen som man kan stänga så att man slipper bli blöt.

Vi gick till Sjöhistoriska för att titta på torskar ...

... och leka i Knattegatt (ja, barnavdelningen heter så, jag bor i Göteborg vettni).

Jag såg en vattenväxt som såg ut som ett ...

17:30 - Bossamiddag. Korv och pastaskruvar med ärter (ärtor?). Jag åt lite också pga. akut kan-inte-vänta-till-min-egen-middag-hunger.

Sedan dansade vi väldigt mycket och läste böcker fram till första gnugget (ögongnugget = säkert trötthetstecken). Efter att kollat lite Liverpool-match med pappa var det läggdags. Nu sover Böset och jag ska laga risotto. Det har jag aldrig gjort förut, så jag är som på edge nu.

2 kommentarer:

  1. Mmmmm älskar risotto! Heaven on a plate.

    SvaraRadera
  2. Gud, det blev så bra. Tänk att jag varit så rädd för den här rätten. Trodde att den var omöjlig.

    SvaraRadera