onsdag 18 januari 2012

Lizta!

Olga utmanade mig på lista. Roligt!

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
2002 var jag hyfast ny i Göteborg och bodde i ett "gränslöst" kollektiv. Jag hade hoppat av juristprogrammet och pluggade engelska. Jobbade extra inom vården och träffade många olika slags killar.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Åh, för exakt ett år sedan var jag så himla glad att Bossas kolik äntligen var över och att hon fick en dygsrytm. Med fasta rutiner kom livet tillbaka och det blev jättemysigt och roligt att ha bebis.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
- Babybelostar.
- Mjölkchoklad.
- Korvar.
- Salt och vinäger-chips (helst Lays i små påsar).
- Smörpopcorn.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Ganska många, låttexter fastnar väldigt lätt i mitt huvud. Men okej, from the top of my mind, sådana jag har kunnit sedan jag var liten: Smells like teen spirit, Vart tog den söta lilla flickan vägen, Nigger (Clawfinger), Die Mauer, Forever Young.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
- Starta ett eget företag och ägna mig åt välgörenhetsarbete av "pay it forward"-typen.
- Köpa ett hus i Göteborg till min bror och hans familj.
- Köpa ett hus i Göteborg till mina föräldrar.
- Starta upp ett Debaser i Göteborg.
- Resa till alla länder.

6) FEM DÅLIGA VANOR:
- Ciggen (jag röker givetvis inte när jag är med Bossa och inte heller varje dag, men åh jag gillar den).
- Spelar extremt mycket dataspel. Alltid samma: Heroes of might and magic 3. Om jag hade skrivit på en bok en tiondel av tiden jag lagt på dataspel hade jag kunnat vara freaking JK Rowling nu.
- Svårigheten med enheten "en". Verkar vara oförmögen att ta "ett glas vin", "en bit choklad", "en portion mat som är god" osv.
- Vill att manual labor ska gå så fort som möjligt. Spikade upp en tapet en gång.
- Koketterar med min ängslighet.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
- Planera resor.
- Åka på resor.
- Tänka på framtiden med Nils och Bossa.
- Dricka bibb och kolla skräckfilm med Liselott.
- Äta frukost.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
- Harembyxa.
- Kilklacksskor.
- Sådana där skor med plastsula som ser ut som traktordäck. Vahetterom ... ja ni fattar. Niotillfem, som i övrigt har så impecable stil, har dem.
- Vad som helst med "spaghettiband".
- Vad som helst med string i röva.

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
- Pussel.
- Hoppborg.
- Gunga.
- Styltor.
- Iphone.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Kommer inte på tio ... men jag vill gärna se Körven, DJ Azteka, Guldmazarinen, Ropaintehej, Lisa, Ewonne, Susanne och Ting göra den.

1 kommentar:

  1. Åh, missade! Men vad härligt att vi tänkte på varandra!

    SvaraRadera