onsdag 25 januari 2012

KOM IGEN NU METABOLISMEN.

Nu är håret torrt och det ligger som en blank liten hjälm runt hjärnan. Det blev inte fett och visst känns det mjukt. Men jag lägger in brasklappen, för mig själv, att det kan handla om placebo det här. Jaja, vi får se om det sätter fart på växtligheten.

En annan utseendegrej: det har gått 25 dagar på det nya året och jag har tränat 14 av de 25 dagarna. Varje träningspass har bestått av antingen fem kilometer på löpband, fyra kilometer på bandet + 20 minuters styrketräning eller fem kilometer + 20 minuters styrka.

Det är inga massiva gympass vi pratar om, men jämfört med att inte träna alls, vilket var fallet cirka de två sista månaderna av 2011, borde det väl kategoriseras under avd. "enorm förbättring".

Varför märks det då inte på utseendet? Om jag känner mig själv rätt, och det får jag hoppas att jag gör nu när jag snart är 32, behöver jag få se något slags resultat på passform eller våg inom mycket kort för att inte ledsna på det här.

9 kommentarer:

  1. Amen! Kunde inte ha sagt det bättre själv... nu får det f-n hända något om den här motivationen inte ska fly sin kos!! Tycker jag äter strikt och tränar en hel del... men nä, inte ett gram... vad för ont har man gjort tänker man ju lite... jag kan inte komma på något jag gjort som gör att jag förtjänar att vara lättare att hoppa över än gå runt...faktiskt ingenting! Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Men känner du inte någon skillnad då? Typ ork, humör och psyke? För det kanske är belöning nog, iaf ett tag.

    SvaraRadera
  3. Nina - jag försöker tänka att jag ska komma över en platå, som de säger i Biggest Loser. Men jag vetintejag. Hur hög kan en platå vara?

    Matilda - jo, jag känner mig piggare. Och det är verkligen inte att förakta. Men jag skulle så himla gärna vilja känna mig snyggare också.

    SvaraRadera
  4. låter ju vettigt det där med platån... men samtidigt... min platå verkar ovettigt hög... jag själv är ju så kort... och man kan ju tycka, tycker jag iallafall, att det borde finnas en relation där ändå... men som Matilda skriver, man kanske får försöka nöja sig med det andra så länge... tills man nått den där j-la platån helt enkelt... dumt att ge upp nu, då blir ju de där veckorna ogjorda på något vis...

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt också tagit mig i kragen o börjat gymma o promma efter nyår. Märker heller ingen skillnad, men i mitt fall kan det bero på att jag snittar ca 100 gr mjölkchoklad om dagen vilket lägger sig som ett litet däck runt midjan o rumpan. Märker också att jag börjar få tantkropp, kilona sätter sig liksom annorlunda. Måste verkligen skärpa mig ytterligare.. /Kram kusse

    SvaraRadera
  6. Mary! Den här infographic:en förklarade en del för mig, eller ja, det är ju inte totala nyheter men det blev väldigt tydligt här: http://www.foodandtechconnect.com/site/2012/01/26/infographic-of-the-week-carbs-are-killing-you/

    SvaraRadera
  7. Johan - det där gör mig rädd!!!

    SvaraRadera
  8. Jo, jag tror att vi vi behöver kolhydrater och jag tror att vi kommer att få se en LCHF-backlash om några år när allt fett och rött kött kloggat igen de mest bokstavstrogna anhängarna. Och det skrämmer mig att läsa om kost när det ser så propaganda-aktigt ut.

    SvaraRadera