torsdag 12 januari 2012

I hate myself and I want to turn back time.

Det räcker med så lite för att det ska bli dålig_stämning_i_äktenskapet nuförtin. När ska jag lära mig det? Önskan just nu: att få vrida tillbaka klockan till 16.15, då Nils kom och mötte mig efter jobbet, och byta ut min personlighet från och med då och fram till cirka 16.30.

Varning för tom fras, men jag måste faktiskt bli bättre på att se det som är bra i livet. Sluta vara en sådan himla problemleterska.

När vi ändå är inne på klichéer: tänk att jag hade "att börja träna" som nyårslöfte.

3 kommentarer:

  1. Det här kanske är helt över gränsen för vad man får skriva, men jag och min man hamnade i en så jobbig neg spiral. Vi tog några timmar (tre tror jag) parterapi och det var så himla bra och effektivt.

    Man måste hamna hos rätt person etc, men kommunerna (och faktiskt kyrkan) brukar ha helt bra och dessutom kraftigt subventionerad.

    SvaraRadera
  2. ....och du.
    Det här med träningen, se inte bara det som just "träning" utan också i investeringar. 1: i dig 2: i familjelivet/marriage
    Träning bygger muskler i huvvet också!

    Kram pårej.

    SvaraRadera
  3. Hanna - det är inte alls att gå över gränsen. Vi har pratat om det, men inte kommit till skott.

    Guldis - jamen det är klart. Det är ju en investering. Tycker bara att jag är så himla klyschig som gör det just i januari. Fast jag gillar själva grejen hemskt mycket. Och jag älskar vår peppande mejltråd samt hashtag. #thebody2012 ftw!

    SvaraRadera