söndag 8 januari 2012

Högintressant läsning!

Eftersom jag tittat på tre Twilightfilmer den här helgen så är det lätt för mig att tänka att tre dagars ledighet susat förbi utan särskilt mycket gjorts. Men då är jag för hård mot mig, för se här kommer en lista på vad jag åstadkommit när jag inte såg Bella tugga på sin läpp:

* Haft bror med familj på övernattningsbesök. I detta ingick att jag redan i onsdags förberedde torsdagens middag samt att jag lagade pannkaksfrukost till allesammans. Av besöket (som var urmysigt såklart) lärde jag mig att vi måste flytta till något större om vi ska utöka vår familj med två barn och två vuxna.
* Tvättat en miljard klädesplagg.
* Storhandlat på ICA Maxi på Mölndalsvägen som ligger en halvtimme bort med kollektivtrafik.
* Lagat storkok till mig (köttbullar) och till Bossa (köttfärssås med pastaskruvar).
* Flyttat på Liselott.
* Tränat på löpband OCH styrkemaskiner.

Pga att jag kom på allt detta unnade jag mig att skjuta på en jobbig grej till i morgon och i stället spela dataspel och äta skumtomtar/geisha/dumle. Nu var det länge sedan jag läste Mikroslavar, men jag har för mig att det står i den att man kan äta vad som helst efter träning eftersom musklerna bara suger åt sig och mår bra av det. Visst?

Men nu går jag och lägger mig. Jag sover ungefär varannan natt nu och i går var en dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar