fredag 6 januari 2012

HEJ BLOGGEN, JAG HAR SAKNAT DIG!

Nu vill jag blogga igen. Eller. Det ville jag hela tiden, men det gick inte eftersom det hade varit taskigt mot Nils. Han och jag hade falling down på varandra och om jag hade fortsatt blogga så hade nog Nils tvingats skapa en "Fuck you right back"-blogg och det tror jag inte han hade velat göra. Ergo: hade varit taskigt att fortsätta blogga. Och tvinga honom till sånt.

I alla fall: nu är vi snällare mot varandra igen och visst har vi LÄRT oss av det här!

Saker vi lärt oss:

* Att få ett barn är roligt, men det kan göra att förhållandet går från "va kul vi har ihop" till en ständigt pågående tävling i "vem är det mest synd om" som INGEN vinner.
* Vi ska vara tillsammans forever and ever.
* Att tidigt i en "gruffig situation" bestämma sig för att man ska fortsätta vara ett par underlättar hela ihoplappandet. Man vill ju gärna att det ska kännas bra att vara tillsammans om man vet att man ska vara det jämt.
* Nils måste mena vad han säger. Obs: han måste inte säga allt han menar (som jag som ba BLABLABLABLABLA), men orden som kommer ut måste menas.
* Jag måste chilla lite för i helvete.

23 kommentarer:

  1. Hurra och välkommen tillbaka, har saknat ditt bloggande! Även bra att ni rett ut saker sinsemellan. Knepigheter alltså. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  2. Hejsan hej! Vad kul med blogg igen! Gott nytt 2012!

    SvaraRadera
  3. Hej alla! Glad to be back! Utropstecken-glad!

    SvaraRadera
  4. Jippi! Det här var verkligen "den som väntar på nåt gott".
    Finner inte ord ... woho

    SvaraRadera
  5. Åh! Äntligen! Du har varit saknad massor. Vad fint att ni rett ut det som behövdes utredas.

    SvaraRadera
  6. Men jag GRINAR ju snart här över min chokladrulle och skumtomtspåse (TIPS: de är superbilliga i butik nu) på min uppesittarkväll (har sovmorgon i morgon, måste få kvalle). Fina ni!

    SvaraRadera
  7. Oh ÄNTLIGEN tillbaka JAG ÄR SÅ GLAD!!! brukar ej ha för vana att krama okända över nätet, men vafan KRAM KRAM KRAM OSV härligt att du är här igen

    SvaraRadera
  8. Jaaaaa! Äntligen är du tillbaka!
    //Jenny

    SvaraRadera
  9. Ja vad glad jag blir! Stora kramar!

    SvaraRadera
  10. Men hurraaa!
    Du är tillbaka!!!
    Jobbigt att ni haft det jobbigt,
    men bra att ni har löst det!
    Hurraaa!!!

    SvaraRadera
  11. JAAAAAAAAA!!!

    SvaraRadera
  12. Hurra vad bra att du är tillbaka. Nu kan jag ju återuppta min morgonbloggrunda som alltid börjar med din.

    SvaraRadera
  13. HEJA ER! Jag blir så himla glad av det här. You really shouldn't. Jag kanske går och blir högfärdig.

    SvaraRadera
  14. WOHOOOOOOOOOOOO! Welcome back! Åh, vad underbart att du är tillbaka! Under tiden du varit borta har jag hunnit bli gravid. Jag var helt säker på att det var en Bossa, men det är en liten gosse (leverans i sommar). Så om du har något grymt pojknamn att avvara mottager jag tacksamt. Jag gillar ert namnval. ;)Tack för att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  15. Men ååå va kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  16. Vad glad jag blir! Din blogg blev snabbt min favorit, och det var så trist att du lade ner den. Hade slutat kika in för att se om du börjat igen, men idag gjorde jag det - hurra! Har aldrig kommenterat här förut, sorry!
    Ska läsa igen januari nu, kul!

    SvaraRadera
  17. Vad fina ni är allihopa!

    Jag ska fundera på det där med gossenamn. Har inga på lager sådär rakt av. Förutom Tord, kanske. Tord är snyggt.

    SvaraRadera