lördag 7 januari 2012

En ganska lång lista.

Sitter och kollar på Twilight: Eclipse och funderar på om jag har eller inte har sett den förut. Tycker att jag känner igen en massa, men vissa saker är helt nya?

Hur som helst så känner jag igen tillräckligt mycket för att jag inte ska orka glo helhjärtat på den. Har den i ett litet fönster på dattan och kollar bloggar i ett annat. Samt bloggar själv.

Nu tänkte jag göra en lista! Snor den av Olga.


1. Hur gammal är du om fem år?
36.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Bossa.

3. Hur lång är du?
165 centimeter.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Twilight: New Moon (igår, på tv) (därav kvällens filmval).

5. Vem ringde du senast?
Nils.

6. Vem ringde dig senast?
Mamma.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Det låter ju helt perfekt. Vi är hos Jocke, han hade somnat så det blev att vi stannade här. Spelar mest tv-spel."

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Väldigt mycket hellre sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta sedan 1977. (De gifte sig elfte i elfte klockan elva, eftersom det "var så lätt att komma ihåg".)

10. När såg du senast din mamma?
26 december.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrå.

12. När vaknade du i dag?
Cirka elva. Det var min veckoliga sovmorgon! Ånaj, nu kom jag på att det är sex eller sju dagar till nästa.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Fairytale of New York.

14. Vilken är din favoritplats?
Jämnt skägg mellan sängen, badkaret och frukostbordet.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Nordstan el. liknande.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag har ingen aning. Jag hoppas att Nils och Bossa fortfarande tycker om mig och att vi gör roliga saker tillsammans.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Att jag inte förberett mig tillräckligt för proven i skolan/pingistävlingen/livet. Var extremt neurotisk och orolig för ALLT hela tiden. Annan sak som skrämde mig: filmen Poltergeist. Fick inte se den för mina föräldrar. Såg den hos farmor och farfar. Kunde inte sova på jag-vet-inte-hur-länge efter det.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Den lilla rundan som Bossa gjorde i kväll. Hon gick runt och vinkade till olika saker, bland annat en lampa, och sedan pussade hon på alla leksaker hon hittade, lugnt och metodiskt. Såg för jävla roligt ut.

19. Hur stor är din säng?
180 bred.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar PC.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
4.

23. Hur många landskap har du bott i?
Sju.

24. Vilka städer har du bott i?
Noll till sex år: Skinnskatteberg och olika orter i Dalarna som till exempel Leksand. Från sex års ålder: Kristinehamn, London, Linköping, Göteborg, Malmö, Stockholm.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor.

26. Är du social?
Ja.

27. Vilken är din favoritglass?
Miniversionerna av vilka glassar som helst. Till exempel mini-Tip top.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Se ovan.

29. Tycker du om kinamat?
Nej, det är något med det oljiga som inte funkar med mig.

30. Tycker du om kaffe?
ÄLSKAR KAFFE.

31. Vad dricker du till frukost?
KAFFEKAFFEKAFFE. Fast först ett par glas vatten, eftersom det ryktas vara bra för hälsan.

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja, vi har en säng med olika hårda sidor. Han i sängaffären utgick från vår vikt, och det minns jag eftersom jag var gravid och kände att jag var tvungen att påpeka att "så här mycket väger jag minsann INTE under normala omständigheter!!!". Little did I know att min vikt då, sisådär fem månader in i graviditeten, skulle bli min nya normalnivå. Kul.

33. Kan du spela poker?
Ja, det är kul!

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja. Synd att man inte får mysa med Bossa längre. Hon vill bara springa-springa-springa.

35. Är du en beroendemänniska?
Ja. FRESTA MIG INTE MED NÅGOT.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, Quetzala Blanco fyller också år 30 maj. Fast henne känner jag inte längre. Vi delade skrivbord på Expressen ett tag och då kände vi varandra lite.

37. Vill du ha barn?
Har ett barn!

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och lite franska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng. Är rädd för allt som kan bo under ytan eller som kan vara slemmigt på en botten.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Resor, 2nd hand-kläder/prylar och smink/hudvård på nätet.

42. Äger du dyrbara smycken?
Jag använder inte smycken (förutom två ringar).

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Nu är det The Voice. Vad bra det är!

44. Kan du rulla med tungan?
Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
DJ Azteka.

46. Sover du med gosedjur?
Nej.

47. Vad har du för ringsignal?
Not fair (Lily Allen).

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Några stycken som Bossa har fått använda.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Dumlekola.

50. Flirtar du mycket?
Absolut inte. Har aldrig flörtat pga vet inte hur man gör. Folk har dock trott det ganska många gånger = jobbigt.

51. Kan du byta olja på bilen?
Har aldrig testat, men det tror jag verkligen inte att jag kan.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, jag kör defensivt. När jag jobbade på en kringresande festival en gång blev jag retad av de andra för att jag körde som "en kärring" (deras ordval, såklart, blir så trött). Men tji fick de när en av gitarristerna fick körkortet indraget efter att ha kört alldeles för fort + med alkohol i blodet! Skrattar bäst som ...

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läste ut Zlatan-boken och Stephen Kings "Att skriva" under en och samma sömnlösa natt förra veckan.

54. Läser du någon dagstidning?
DN.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nope.

56. Dansar du i bilen?
Jag förstår inte den här frågan. Gör folk det?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
NPR.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Svaren på familjetestet i DN i morse. Det var ett slappt test. Flera frågor var med på veckans nutidstest ju.

59. När var du i kyrkan senast?
Det var nog när Emma och Cristoffer gifte sig.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Minns inte.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Vi campade rätt mycket när jag var liten och då kan vi ha bott i tält någon vecka. Annars: fyra-fem nätter på Roskilde.

4 kommentarer:

  1. Hehe ganska lika svar också. ;)

    SvaraRadera
  2. Så himla praktiskt att kopiera din lista!

    SvaraRadera
  3. dj Azteka aka hemvändarn8 januari 2012 00:05

    Mä! Vad stolt och mallig jag blir!

    SvaraRadera