söndag 15 januari 2012

Antar att många suttit som på nålar?



Sådärja! Klockan är inte ens halv elva och Boslo och jag har redan hunnit:

* Slå världsrekord i antal bajsningar på en förmiddag (hon).
* På förekommen anledning varit ute och köpt nya blöjor (bilden).
* Lekt "åka påse", vilket kan jämföras med flygande mattan. Bossa sitter på en jättestor papperspåse som jag drar runt i lägenheten. Mkt uppskattat.
* Lekt "nu så kommer pussarna". Det går ut på att en person (jag) säger "ååååå nuuuuuuu så kommer pussarna!" och sedan upprepar "pussarna-pussarna-pussarna" under jakten som följer. Upphovskvinna yours truly.
* Läst flera olika böcker och lekt en del andra lekar.

Nu sover den lille och jag ska parkera mig i soffan för kaffe/DN/teve/datta. Men först måste jag få berätta hur det gått för mina eksem!

Jo, så här en knapp vecka efter läkarbesöket kan jag inte annat än att brista ut i ett PRAISE vad gäller salvorna jag fick (köpa dyrt). Utslagen är i princip borta! På halsen, ögonlocken och i knävecken är det soprent och enligt Nils, som undersökte min hårbotten, så ser det bra ut även under barret. Enda stället där det är lite kvar är vänster armveck, men det var där det var värst så det är ju inte så konstigt att det försvinner sist.

Bonusinfo: jag freestylade lite med ögonlockshydrokortisonet på min haka. Har alltid så himla mycket plitor/kvisslor/prickar där. Resultat: bebishy! Älskar hydrokortison.

2 kommentarer: