söndag 9 oktober 2011

Söndagen.


I dag knäppte vi på cykelvagnen och drog till Holmens Marknad.


Där tittade Bossa i skåp.


Och jag köpte en klänning för 45 kronor...


... och ugglor för 50 kronor.


Vi kikade också in på Åhléns för att hitta byxor till Nils. Men hittade mest julpynt. Julpynt!!!


När vi kom hem började jag laga färgglad mat. Slutresultatet blev Jamie Olivers chili con carne. Jag är tokig i all mat signerad Jamie Oliver.


Sedan fixade vi i ordning Bossas rum, städade och flyttade in hennes nya möbler.


I ena hörnet hamnade stereoanläggningen.


Sovhörnan, med tillhörande sittplats för den som nattar, samt gunghäst.


Mediahyllan.


Nu sover Böset och hennes vänner har radat upp sig i soffan. Jag tänker: film eller tv-serier? Dataspel eller bok? Vi får se.

7 kommentarer:

  1. Superfina möbler hon fått! Är väldigt sugen på att skaffa ett sånt bord och stolar till min lille kille, vet du var de är köpta någonstans? Gillar din blogg by the way ;)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack! Möblerna är från Mio.

    SvaraRadera
  4. Julpynt NU?????? Är det någon som vill köpa tro?

    SvaraRadera
  5. I don't know. Jag har fortfarande sommaren i hyfsat färskt och levande minne.

    SvaraRadera
  6. Äääälskar sådana här inlägg. Foton och hemmet och maten och Bossan. Men så är jag nyfiken av mig :-)
    Superfint i Bossas rum förresten. Håller på att fixa i kidzens nya rum här och inspireras för fullt.

    SvaraRadera
  7. Älskar också sådant. Kika in. I fredags var jag på fest hemma hos en kollega som jag inte umgås med utanför jobbet. Hemma hos! I hans hus! Det var som att läsa någons dagbok.

    SvaraRadera