tisdag 11 oktober 2011

Morgonsmask.

Det blir ingen tisdagsfiesta i kväll, för Nils ska kolla fotboll hos Knäet. Men för att ändå pigga upp den här formerly_known_as_rövdagen så pallrade hela familjen iväg sig på utefrukost i morse.

Som flera vet så är frukost min bästa uteätarmåltid och för ett tag sedan var jag ganska aktiv i jakten på Göteborgs bästa frukostställe. Nu när Frukostfrasse finns behöver jag inte leta längre. Det är bara att kika in där och testa det som verkar bäst

I dag gick vi till det ställe som enligt topplistan skulle vara bäst: Proviant (eller stället med den jättestora röda kon) vid Skanstorget. Och I've got to hand it to them, de levde upp till förväntningarna.


För 75 spänn serverades valfri kaffe (cappuccino till mig, varm choklad till Nils), färskpressad äppeljuice, yoghurt med hemrostad (jaja) müsli och surdegsmacka med riktigt, riktigt bra pålägg som tallegioost som luktade fot och någon charkbit som jag tror var salami, men som kan ha varit finkorv.


Bra start på dagen! Tyckte Bossa med, tror jag, trots att hon bara fick fullkornskex och riskaka.

2 kommentarer: