onsdag 19 oktober 2011

I går. Och vinpaket.

Jag jobbade från 10 till nästan 23 i går och därför blev det inget bloggeri. Jag är ju livrädd för det mesta i allmänhet och att få sparken och inte kunna betala boränta/csn-skuld och därför hamna på bar backe och inte kunna ge Bossa trygghet i synnerhet, så jag vågar aldrig skriva något om jobbet. Alltså, inte som att jag har massa negativa prylar att säga om mitt arbete, men jag vågar inte ta någon risk här. Tänk att bli nedkallad till chefen och få en avhyvling för att man "klivit över någon gräns".

Jobb = off limits i bloggen. Blir bäst så.

Med det sagt så jobbade jag på ett slott i går och fick tvårätters till lunch och trerätters till middag och det var sådär flott att kocken kom ut före maten och berättade vad för slags kryddskum vi skulle få till grejerna och allt smakade som en dröm, trots att det mest var fisk. Och herrejävlar vad jag önskar ibland att Nils drack vin, för det här med vinpaket är kanske bästa uppfinningen sedan köttfärs. Om Nils drack vin skulle jag kunna tänka mig att bli en sådan som bokar in sig på en spa/slotts/herrgårds-helg med sin man för att "vila och äta gott". Vinpaket alltså.

2 kommentarer:

  1. Om inte annat så får man feeling. Av vinpaket iaf. Spa/slotts/herrgårds-helg låter dock bättre än vad det är. Vi har provat och det var rätt baow. Förutom vinpaketet dåra, för det var 10+

    SvaraRadera
  2. Vinpaket ftw. Findricka ftw.

    SvaraRadera