onsdag 12 oktober 2011

Hemkunskap.

Apropå livets stora frågor: varför kostar det alltid "cirka 300" när jag handlar på Hemköp?

Vi har som ambition att inte handla så mycket grejer på Hemköp, då vi vet att det är snordyrt. I stället ska vi försöka komma iväg med cykelvagnen till Ica Maxi på Mölndalsvägen och storhandla Bossaprylar med mera (vi gör det alldeles för sällan, men det är likväl vår målsättning).

Allefall, hur lite grejer vi än "småhandlar" på Hemköp så kostar det ALLTID "cirka 300 kronor".


I dag var jag ute efter ägg, tvål och bebisbadskum och kom hem med det här. Mer än planerat, men ändå så pass lite att man kan kategorisera det under avd. Ditten och datten. Tycker jag.

Ändå: 300 spänn.

HUR?

Ni ba: "men kolla på kvittot då!".
Jag ba: "tror ni att jag är något himla geni som ber om kvitto?".

2 kommentarer:

  1. Jag säger bara; Lidl. Handlar typ frukt, grönsaker, pasta, ris och så där. Det är sketabilligt.

    SvaraRadera
  2. Vi har ju till och med en Lidl ganska nära. Måste verkligen skärpa till mig.

    SvaraRadera