torsdag 20 oktober 2011

Clean house.

Nils har dragit till Halmstad med Bossa (jag åker dit i morgon) och jag firar min kväll i fri/ensamhet med att ... STÄDA SKITEN UR MIG.

Har inte kunnat släppa det här med att tvätta lister sedan jag sett på flera bloggar och statusrader att folk gör det. Jag har aldrig städat en list! Inser att det finns flera områden i mitt/vårt hem som aldrig fått se en trasa med såpa. Så nu går jag bananas. Har redan slitit ut alla besticklådeinsatser och diskat och torkat och nu är jag alltså på listerna. Men det känns ju meningslöst att tvätta lister utan att göra golven skinande och heppa vad lortigt det visst var på skåpsluckorna i köket, särskilt till sopskåpet och därinne ska vi inte ens tala om vad det ligger för något och luktar.

Jävlar vad fint det ska bli här hemma. Ska nog till och med ge mig på återvinningshögen på balkongen som inte blivit pantad sedan ... Way out west?

3 kommentarer:

  1. OMG kvinna! Nu känner jag mig nästan hetsad att ta mig ann listerna här hemma. De har nog aldrig blivit rengjorda.

    SvaraRadera
  2. Mmmm såpa.

    Jag målade alla lister för två år sedan. Kan möjligtvis sträcka mig till att dutta lite på dem med skurmoppen i förbifarten.

    SvaraRadera
  3. Det allra bästa: att komma hem i dag (söndag) till en lägenhet som luktar gott och är helt prydlig.

    SvaraRadera