fredag 14 oktober 2011

14 oktober är en bra dag för bebis. Heja DJ!

Det är svårt att tänka på något annat än att min kompis DJ Azteka ligger och föder just nu. Fick sms från henne i morse och har fått uppdateringar från Körven under dagen.

Åh, brings me back ändå. Till dagen för ett drygt år sedan då 30 timmars värkar kulminerade i ett ritsch-ratsch-filibombombom i fjöseriet och en bebis som liksom plaskade ut och var hårig och lite sjuk.

Det var tider det.

Jag har aldrig dragit min förslossningshistoria, förresten! Det är ju nästan obligatoriskt att göra det annars, om man är med blogg. Tror att det var för mycket trauma för att jag skulle göra det kort efter att det hände och sedan kom koliken och nu är det ju ... liksom lite sent.

Men allefall: jag tänker mycket på min vän i dag och håller tummarna för att hon får träffa bebis i dag och inte i morgon. Men hon åkte in i morse, så det är väl nästan givet att det blir i dag? Eller hur länge kan en förlossning hålla på?

Nu babblar jag.

Ska skriva ett nyhetsbrev nu. Hejrå!

1 kommentar: