söndag 4 september 2011

Jobbet.

Så olikt mig att inte blogga på en hel dag. Jag tror att det beror på att jag ska börja jobba i morgon och befinner mig i ett suddigt tillstånd där det är svårt att tänka klart tankarna. Jag kan inte för mitt liv se hur det kommer att gå till, att komma tillbaka till jobbet.

Men jag kan försöka...

Jag ser framför mig hur jag kommer in till kontoret strax före nio i morgon, går för att hämta min dator, inser att jag glömt koden till dataskåpet, frågar någon, inser att min dator är utlånad till någon annan, går och sätter mig för måndagsfrukost/måndagsmöte, lyssnar när chefen säger "... och i dag är Maria tillbaka från föräldraledigheten, hur känns det?".

Och det är tänkt att jag säga något lagom roligt, men inte bittert, men ändå lite bittert och sedan ska jag sätta mig och börja jobba och jag vet inte hur lång tid det förväntas ta att beta av ett års okollade mejl för jag har aldrig inte kollat en mejlkorg på så länge förut.

Okej, jag kan visst för mitt liv se det lite framför mig. Ändå.

Det känns faktiskt (?) inte ångestfyllt. Det känns just nu mest bara bra. Jag ska jobba med samma projekt som före föräldraledigheten (minus ett och ett halvt, typ, eftersom jag ska jobba 80 procent) och med samma människor fast i lite nya konstellationer och det känns som att det... kommer att bli bra.

Brabrabra.

Jag är också helt övertygad om att jag kommer att vara en mycket mer effektiv projektledare som med den nya insikten om "vad som egentligen är viktigt här i livet" kommer att vara ett nytt under av prioriteringsförmåga och raka, rediga beslut.

Ska vi ta en liten "famous last words på det"?

5 kommentarer:

  1. Jag ska kicka igång dig med Aero. Lita på det!

    SvaraRadera
  2. Kära du, gå dit bara utan att fundera så mycket. Men räkna med en vecka innan dator o annat är på banan och ytterligare en vecka innan hjärnan är hyfsat återställd i jobb-mood. Tänk också på alternativet, att du skulle vara hemma ett år till... Kram kusse

    SvaraRadera
  3. Jag tror du kommer att tycka att det är väldigt kul och skönt att börja jobba igen. Det är sjukt skönt att få vara sig själv igen, vara utan bebis och få ägna sig åt annat än hem och barn. Och så är det bra att vara hemifrån mer normalt mycket igen, för då kommer man hem och bara "Åh vad fint och mysigt vi har det hemma!" istället för att bara se dammråttorna som man lätt gör när man går hemma hela dagarna.
    Lycka till imorgon! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för peppen, hörni!

    Jenny - hoppas på liiite respit.

    SvaraRadera
  5. Lycka till på jobbet idag!

    SvaraRadera