tisdag 13 september 2011

Totalrenovering. Jag är väl en oslipad diamant?

I morse när jag duschat skrek jag högt (i mitt huvud, bebis sov ju), för nu är måttet rågat vad gäller mina underkläder. Det fransar sig, det är hål (säg till mig att sluta slita bort plastflärparna som gör att tvåpackstrosorna sitter ihop, orka använda sax för guds skull), det är dåligt med ursprungsfärg, det är för smått... det är ovärdigt.

Att jag köpte två fin-behåar och två par fin-trosor för ett tag sedan har gjort allt värre. Skillnaden mellan det fula och det fina är så stor nu att det fula ligger och trycker av skam i ena lådhörnet.

Det här, och det faktum att jag är pank, får mig att tänka på fler saker jag borde åtgärda vad gäller härket (utseendet):

* Boka tandläkartid för grav rensning. Tandstenen i käften har börjat vinna över emaljen. "Vilken rolig färg du har på tänderna!", "nä, det är tandsten".

* Boka klipptid. Har inte klippt mig (förutom luggen) sedan jag var i Berlin. Det var i början av juni. Ps: har en sådan där hjälmfrisyr som på utväxt ser ut som barnet i The Ring.

* Ringa vårdcentralen och be om nytt sömntablettrecept (för skönhetsvilans skull).

* Besöka en hälsokostkiosk och köpa jättenattljusolja eller liknande mot hormonplitor för nu har jag mer hak-acne än vad jag hade som 14-åring. Är det barnafödandets fel? Blir man extra finnig av att ha varit gravid?

* Läsa på om no 'poo eller åtminstone balsammetoden och skaffa rätt produkter, för nu faller min hårbotten sönder av kli.

* Laga de kanske nio gamla klänningar som hänger i garderoben och slokar över trasig söm, tappade knappar, kass dragkedja eller liknande.

Sedan. SEDAN SÅ. Så blir allt bra.

Ny, fräsch, frisk, stark, imposant.

9 kommentarer:

  1. Ja vad är grejen med finnarna efter graviditet? Jag dör fulhetsdöden här ju. Får du veta varför så blögga om 'et!

    SvaraRadera
  2. I hear you sister. Känner samma sak. Skulle behöva en total makeover.
    Avbokade min klipptid förra vecka pga ren bitterfittighet, tänkte "Ja ja men nu är jag ju hemmafru igen och då spelar det ju ingen roll hur ful jag är i håret." Puckat och självdestruktivt sätt att tänka.

    Shampotips vid kli: Lanza Remedy. Funkar alltid för mig.
    Finnar på hakan: har samma problem. Slutade med p-piller för två månader sen och det har fått hyn att gå bananas. Funkar jättenattljusolja?

    SvaraRadera
  3. Nämen exakt, vad är det med dem? Det är ju en del annat som rasar efter en graviditet, om man säger, så hyn kunde man väl i alla fall få ha ifred?

    Jag har läst om jättenattljusolja på någon blogg och tänkte ge det en chans. Lovar att uppdatera om hur det går när jag kommer till skott.

    Tack för schampotips! Hade varit himla skönt att bli av med hårbottenskorven och kliet.

    SvaraRadera
  4. Jepp. Jag brukar köpa på lyko.se. Finns ett mintbalsam som passar ihop med schampot. Kör med detta som en kur när hårbotten kliar, däremellan med annat vanligt schampo.

    Ja återkom med rapport om jättenattljusoljan! Jag köpte nån kräm på Apoteket som kanske funkar liiite. Har kört två veckor så jag vågar inte säga varken bu eller bä än.

    SvaraRadera
  5. Klart och betart! Beställde mintgrejset också. Har inte varit inne på Lykos förut. Verkar bra!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du gillar det och att det hjälper.
    Lykos är bra. Skickar supersnabbt, ibland får man det redan dagen efter man beställt.

    SvaraRadera
  7. Mhm. Det där med att ge sig själv en smärre renovering låter ju inte som en helt dum idé, måste också ta tag i det. Dessutom är det ju ganska skönt att ha lite hemmaspa-kvällar då och då. Lite nagellack piffar ju upp vem som helst! :)

    SvaraRadera
  8. Lanza Remedy använder jag också, bra tips, bra grejer!
    Kom ihåg att schamponera två gånger under samma session, en för rengöring och en för återfuktning, det är andra gången det skummar härligt:) Schampot är dessutom sjukt drygt, man behöver jäääättelite....
    Gå till frisören är något av det bästa jag vet, allrahelst schamponeringen i början då hon masserar min hårbotten. Somnar nästan varje gång. Ett annat tips är att be om lite varmare vatten än vanligt, eftersom man oftast är frusen, eller jag är det:)så blir man varm på köpet också.
    Ok, det här inlägget kanske blev lite i bögigaste laget, but anywho....lycka till och håll oss uppdaterade:)

    SvaraRadera
  9. Karin - ja, det verkar som att jag får det i dag redan. Jej!

    Christel - nagellack FTW.

    Ola - eftersom min närmsta bög flyttat till himla Kalix så blir ingen gladare än jag om du bögar så mcyket som möjligt i min närhet. Lider ju bögabstinens för bövelen.

    SvaraRadera