torsdag 22 september 2011

Tänk om det hade funnits Internet på 90-talet. Då hade jag fått radera mig själv i dag.

Olga har gjort en ful-lista som jag håller med om på varenda punkt och som fick mig att minnas en svunnen tid.

Inspirerad och skamsen får ni här en lista.

STILBROTT JAG MINNS eller ALL TIME LOWS I UTSEENDET:

* Mina blå dreadlocks (cirka 20 år).
* När jag tatuerade en grön ödla på vristen (15 år).
* När jag gick en hel sommar i utsvängda jeans och virkad behå och, nej precis, ingenting över behån (19 år).
* Piercings i BÅDA ögonbrynen (oklart när, hoppas att jag åtminstone var tonåring).
* Piercing i tungan (17-18 år).
* Piercing i naveln (16-17 år).
* Piercing i läppen (17-18 år).
* När jag gick från svart till blont hår genom fyra-fem hemmablekningar. (Ja, det blev som en gul katt i frisyren.) (18 år.)
* När jag kom hem från London med rejviga kläder från Camden Market (19 år).
* Första gången jag skulle klippa en frisyr och fick etapper i håret av salong Panache på Avenyn (22 år).
* Min studentexamnsoutfit som inte ens var en klänning utan en tunika som slutade precis under stjärthalvorna samt extremt (verkligen extremt) vulgära vita sidenplatåskor som fick mig att vingla redan före champagnefrukosten (19 år).
* Alla "partytoppar" (herregud) (15-20 år). En hade ingen rygg, minns jag. Bara något slags snöre, och så svart glitter på framsidan.
* Överhuvudtaget alla gånger jag fick för mig att det blev snyggare ju mer kroppsdelar som slapp tyg (cirka 15-21 år).

9 kommentarer:

  1. Asså uttrycket "rejviga kläder", ja skratta så att Olle fes nu ja.

    SvaraRadera
  2. Hur kunde våra föräldrar låta oss gå ut sådär? Hur sminket såg ut vill jag inte ens tänka på alltså.

    SvaraRadera
  3. Herregud! Varför har du gjort det här inlägget? Nu måste jag med göra ett och det svider i själen! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag måste bara fråga frågan jag ställt mig många gånger: Hade ni lyssnat på mamma då när det begav sig?

    SvaraRadera
  5. Hahaha!!!! Vill se bilder!!!! :D :D :D

    SvaraRadera
  6. Körven - ja, hur tänkte jag?
    Motvalls - eller hur! De borde ju ha sagt TILL.
    Jenny - ser jag fram emot.
    Mamma - jajamen, det är väl klart? Eller? Nähä...?
    Olga - hmm, vet inte om det vore så bra för min "image".

    SvaraRadera
  7. Hahaahaa! BILDER TACK!!!! /Kakan

    SvaraRadera
  8. Måste verkligen ta efter det här jag med. Vet, att det gömmer sig lik i den gamla tonårsgarderoben. Läppenna tex. Säger bara det, läppenna.

    SvaraRadera
  9. Haha, jag tänkte på det där med partytoppar för nån vecka sedan. Herregud vad dum i huvudet man var, köpte nya konstiga toppar bara för att se lite snygg ut en kväll på krogen.
    Tänkte också på att det var hemskt länge sedan som jag ens använde uttrycket partytopp. Tack och lov för det. :)
    Men jag säger som de andra, jag vill med se bilder. :P

    SvaraRadera