måndag 12 september 2011

Söndagen i Cameramaticbilder.

I går vaknade jag strax före elva och gjorde pannkaksfrukost.

När jag skulle ha glass till pannkakorna märkte jag att frysen stått öppen hela natten. Sällan har man väl varit med om ett liknande tillfälle att frosta av den gamle rackarn! Två saker om detta:

1. Vi har välsignats med en sådan där jättefrys som är lika stor som kylskåpet. Allt vi hade i frysen rymdes i diskhon. Ergo: måste skärpa oss och bli bättre på att hushålla. Köpa billigt och frysa in. Laga matlådor. Massor av matlådor.
2. Vi har bott i lägenheten i 15 månader och aldrig frostat av frysen. Är detta märkvärdigt?

Vid 12 försökte jag få Bossa att äta biff stroganoff. Men den gubben gick inte! Hon har precis lärt sig att blåsa ut mat och vatten genom munnen på ett alldeles särskilt festligt vis, så det gick inte att få i henne någon mat alls nästan. Men tji fick hon när jag plockade fram en sådan där Ellas i stället. De är så himla söta och goda, de där påsarna, så hon kan liksom inte med att blåsa ut innehållet. Överlistad unge_10.

Efter Bossas mat väckte jag Nils som vilat upp sig efter morgonens arla uppstigning och så hoppade jag i plurret med Bo.

Sedan sov Bossa ett tag och då gjorde jag asmycket duktiga grejer i hemmet. Städade, tvättade och ordnade och så. Detta får illustreras med före-...

... och efter-bild på vårt sovrum. Bytte sängkläder, vilket är ett jäkla projekt eftersom vi har dubbeltäcke och det är jättestort och svårt att klä in ett sådant i påslakan, kan jag säga.

När Bossa vaknade packade vi ner henne i cykelvagnen.

Och gav oss ut i någon slags brittsommarvärme. Vad är det med vädret?

Vi åkte till Lek- och buslandet på Hisingen. Först var det lite konstigt.

Sedan blev det härligt.

På väg hem stannade vi till vid nyöppnade Lagerhuset och tog en öl samt gav Bossa middag. Vi avgjorde snart att det här är vårt nya favoritställe. Det ligger helt perfekt med vatten i närheten och superfin utsikt och så är det barnvänligt, trevlig personal och menyn verkar helt fantastisk.

Pappa Hellbjörn.

Mamma Hellbjörn.

Lilla björn.

Sedan cyklade vi hem och åt söndagsmiddag och nattade Bossa och kollade på en Natalie Portman-film och sådant. Himla fin söndag.

Förresten så är samtliga bilder körda genom Cameramatic. Rolig retro-app som kostar 15 spänn. Jag använde något som heter "old fashion" till de här bilderna, men det finns massa fler filter och ramar och allt möjligt.

1 kommentar:

  1. Mysiga bilder, ser ut som ett färgfoto vilket legat för länge i solen.

    SvaraRadera