söndag 18 september 2011

Helgen.


Jag var alltså i Värmland över helgen. Tillsammans med svärföräldrar, make och dotter hängde vi hos mina föräldrar och gick på Honungsfestival, livesänt Melodikryss, superettanfotbollsmatch (några av oss) och annat som man gör. Bossa fick vara med om några nya saker. Som att leka med dockor. Om det verkligen handlade om intensivt lekande eller försök till brutalt sexuellt våld med livlös plastperson låter jag vara osagt, men jag tror att hon tyckte att det var roligt. Med dockor.


Det var även kulturfestival eller konstvecka eller något liknande i Kristinehamn, så vi kollade på lite sådant.


Och på vatten.


Och jag vågade mig på en promenad down memory lane och kollade in min gamla gymnasieskola. Trodde att det skulle kännas mer än vad det gjorde.


Kom också på mig själv med att tycka att det är vackert i Kristinehamn. That's a first.


På lördagen lagade jag middag till alla och stod i köket och lyssnade på P1 och kunde titta ut på det här. Mormor + farmor som gungar med Bossa. Det var en fin stund.


Nu är det ju såklart ingen tävling, det här med vem Bossa gillar mest. Men om det hade varit det så hade nog Bossas morfar vunnit. Även över Bossas föräldrar. Satan vilken lek-ork han har, gubben. Och tålamod. Ge mig lite av det? När vi skulle åka hem fick Bossa en egen plånbok av honom.


Innehållande en liten baktanke eller vad man ska säga.

4 kommentarer:

  1. Det verkar ju jättefint där. Fin skola och fint vatten osv.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är faktiskt en väldigt fin småstad. Ganska mycket "gammalt gediget" är bevarat och så finns det en snygg skärgård. Men det är ändå något med ens gamla uppväxtort som gör att det krullar sig. (Och med ens menar jag min.)

    SvaraRadera
  3. Ja det är väl inte så soft i en småstad alltid. Men de kan ju vara fina att besöka när man inte behöver bo i dem! :D

    SvaraRadera
  4. Alltså jag gillar småstäder. Jättemånga. Men inte "min" gamla.

    SvaraRadera