onsdag 28 september 2011

Gräl. Mat.

Usch, jag och Nils bråkade eller var oense värre än vi någonsin varit i går. Vi gick inte och la oss som dödsfiender, men obehagskänslorna i dag går inte att skaka av sig. De kryper omkring på huden.

Två saker om mat i stället:



1. Titta vilken god middag jag gjorde i går! Eftersom jag försöker dra ner på de allra mest blixtsnabba carbsen måste jag tänka bortom pasta ett tag framöver. Då kan det bli kokta rödbetor, palsternackor och morötter tillsammans med fetaostkräm (1 pkt feta, 1 ask crème fraîche, halv kruka basilika, några hackade soltorkade tomater i olja, salt + peppar) och halloumiost med serranoskinka-sovsäck till den marinerade fläskfilén.

2. Det är verkligen smörbrist. Jag ska baka för nästan första gången i mitt liv (Bossas ettårsfirande), men jag hittar inget smör. Knäppt. Man ska inte börja freebejsa med kokosfett eller olja om man är newbie på bakning, va?

3 kommentarer:

  1. Ska man baka, ska man använda smör-smör. Inget annat. Vill man ha fettsnålt får man ge tusan i fikat. Det är min uppfattning.
    Fetaostguckan är jäkligt god med timjan också!

    SvaraRadera
  2. Bregott funkar också. Det är också ett smör, inte ett margarin. *tips*

    SvaraRadera