fredag 30 september 2011

... för i dag är Bossas fölsedag.


När jag hörde första "toko tok"-et från Bossas rum i morse studsade jag upp och gjorde i ordning presentvagnen.


Det var ju Bossas första födelsedag och det firade vi med välling på sängen.


Och presentöppning. Hon fick till exempel en boll.


Och en trumma.


Och kolla IN jackan som Körven skickade med paket på posten. Den är från Körvens syster. Hon har aldrig träffat dotra min, men tyckte ändå att Böset skulle ha den här. Fint.


Till snygg-jackan kommer hon att bära den här dödskallescarfen som världens bästa Petra skickade.


Körven skickade också den här petita samlardockan.


Sedan åt vi frukost hela familjen. Jag någon slags hälsotallrik.


Nils och Bossa körde på rostis.


Därefter var jag på jobbet i massa timmar. Det var inte så minnesvärt att kameran åkte fram. Men sedan kom Bossa och Nils på besök. Här är Bossa i full fart med att utforska presenten hon fick av chef-Anders. En egen mobiltelefon. Lyckan!


Man kan lugnt säga att den var uppskattad.


Bossa älskar att "svara i telefonen" och hon har till och med svarat med en bit ost. Tänk då att få ha sin egen lur och säga "heeej-ej" i.


Sedan gick hela familjen Hellbjörn till Lagerhuset och tog en öl/vin med farbror Joakim. Bossa drog snabbt fram en blöja ur skötväskan.


Och svarade i telefonen med den.


Hon hittade också en cykelpump som man kanske kunde svara i telefonen med?


Nä, men den gick att tugga på.


Vid sex-tiden gick jag och Bossa hem och beundrade nya trumman som Nils hängt så fint på väggen.


Vid sju åkte pyjamasen på under högljudda protester och nu sover minibyxan till Nick Drake. Själv ska jag baka inför Bossas lilla kalas i morgon och jag har visst lånat den här boken på biblioteket. Japp, så långt har det gått och, ja, det är tillåtet att skratta åt mig nu.

7 kommentarer:

  1. Asså bilden när hon spelar trumma och när hon "uppskattar mobiltelefonen" gjorde detta inlägg till det bästa någonsin i denna blogg. I ♥ Bossa

    SvaraRadera
  2. VÄRLDENS bästa bakbok. Och VÄRLDENS sötaste Bossa!

    SvaraRadera
  3. Nämen, Grattis i efterskott sötaste lilla Bossa! Ser ju onekligen ut som om hon haft världens bästa födelsedag! Bakboken är jättemysig... och skulle det funka sådär så finns det alltid färdiga tårtbottnar i affären! =)

    SvaraRadera
  4. Haha ja jag tänkte också kommentera just trumbilden. SÅ oerhört SÖT! Hurra på ettårsdan i efterskott Bossa!

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt vad fin hon är! Och den där mobben alltså.. WOW!

    SvaraRadera
  6. Tack för glada tillrop, jag blir så glad av sådant.

    Det var så roligt att ge henne trumman, för det verkade som att hon fattade direkt hur man skulle göra. Eller ja, det kan faktiskt lika gärna ha varit pure luck. Men det såg ut som att hon ba "aha, en trumma, då sätter jag väl i gång och trummar lite dårå".

    SvaraRadera
  7. I am now not certain the place you're getting your information, but good topic. I must spend a while finding out much more or understanding more. Thanks for magnificent info I was looking for this info for my mission.
    Feel free to surf my homepage :: perfumes baratos

    SvaraRadera