måndag 5 september 2011

Fick ny dator också. En silverfärgad macbook med en väldigt snabb trådlös mus.

Nu ska jag väl inte säga för mycket, men... att gå tillbaka till jobbet var som en schlager ungefär.

Okej, jag fick väl en mjukstart och kunde sitta för mig själv och gå igenom mejlen och läsa ikapp mig på tidningarna som gjorts medan jag varit borta och flärpa igång en ny att göra-lista och sådant gött. Men ändå. Känslan nu är att jag kommer att gå upp klockan sex varje morgon och springa löpband före jobbet och ändå vara bland de första på plats på kontoret och ha med mig välbalanserad matlåda och vara hemma senast fem och vara supermorsa fram till sju och genomföra världens tryggaste och bästa läggning varje kväll innan jag svänger ihop en vällagad middag till mig och Nils och kollar på några bra serier innan jag somnar i en gäspning och sover hela natten och vaknar utvilad och går upp vid sex och springer på löpband och...

Ja, ni fattar. Det känns bra just nu.

6 kommentarer:

  1. Underbart!

    SvaraRadera
  2. kan du inte springa bara varannan dag så vi andra, dödliga, kan få en chans liksom?! =) Och jag har inte end barn!!! men det är gött när det är gött! =)

    SvaraRadera
  3. YEAH!!!!!
    Fan vad gött att höra! Tänkte på dig idag och undrade hur det kändes att vara tillbaka.

    SvaraRadera
  4. Fett! Så där ska jag också ha det när jag börjar jobba om tre veckor. Schlager av bara helvete. Ska bara trimma in cheetahns sovschema ordentligt. Men först, Sicilien!

    SvaraRadera
  5. Fan vad härligt det låter! Längtar lite till löpbandet jag mä.

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen en schlager. Uppskattar så himla mycket att befinna mig mitt i stan och kunna ta en paus när jag själv bestämmer och gå och köpa en dyr kaffe och smattra med mitt nya supertunna tangentbord som en annan bizznizzwoman eller så.

    Nina - jag kanske har framhävt mig själv en smula här... Jag springer inte varje dag. Varannan är min målbild, men det blir sällan så.

    SvaraRadera