torsdag 1 september 2011

Bonus: Bossa sover, så jag får äta i fred! (Massa överlyckliga smileys.)


Nej nu! Alltså ni skulle bara veta hur god köttfärssås jag fick till i dag. Det tackar jag Linn för, kan jag säga. Hennes matlagningsskola är fan guld. Balsamvinäger och socker, liksom. Brukar jag aldrig ha i köttfärssås, men tamejtusan om det inte gjorde att det smakar som a piece of heaven.

Så, in och läs och få tips!

Ps: förutom balsamvinäger (eller ja, jag körde med balsamicokräm med hallonsmak) och socker bestod såsen av: 500 g nötfärs, tre chilifrukter, en morot, en burk krossade tomater med oliver, en burk körsbärstomater, salt, peppar, cirka sju schalottenlökar, två klyftor vitlök, en kruka basilika, massa riven parmesan och en liten tetra matlagningsgrädde.

2 kommentarer:

  1. Men åh! Vad kul att höra! Tack så jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Det är jag som ska tacka.

    SvaraRadera